18:53

Lirogon - Cecelia Ahern

Ekipa filmowa tworząc dokument o parze bliźniaków, trafia na niesamowity temat. Laura Button potrafi naśladować wszystkie dźwięki jakie słyszy - od odgłosów zwierząt, przedmiotów, po maszyny, a nawet ludzkie barwy głosu. Zdolność ta czyni ją wyjątkową, ale sprawia też, że całe życie musi spędzić w ukryciu. 

Bo wraz z ekipą pragną zrobić o niej film, co więcej chcą wylansować ją na gwiazdę wysyłając ją jako kandydatkę do popularnego talent show. Czy takie plany nie będą nadużyciem i jak dalej potoczą się losy Lirogona?

Tym razem Cecelia Ahern znakomicie wczuwa się w sytuację zagubionej dziewczyny, która z życia bez prądu i bieżącej wody, zostaje wrzucona przed oblicze kamery. Dla Laury wszystko jest nowe i inne, a reakcje otoczenia stanowią dla niej zagadkę. Lirogon to ptak, który tak jak bohaterka, powtarza dźwięki otoczenia, Laura za ich pomocą potrafi jednak wyczarować niezwykłą atmosferę, a przede wszystkim przenieść słuchacza w zupełnie inne miejsce. 

Książka Ceceli Ahern to opowieść o życiu i karierze, o zagubieniu oraz wierze ulokowanej w innym człowieku. Kolorowa, nieco tajemnicza, z puentą, jak to show biznes potrafi nas wszystkich omamić. Szkoda, że nie obyło się bez typowych dla tego gatunku rozwiązań,ale oceniając jako całość, nic specjalnie mnie w niej nie razi.

Lirogon to nie love story, to przejmujące losy samotnego człowieka.

Cecelia Ahern "Lirogon"
Ilość stron: 320
Wyd. Muza
Ocena: 4,5/6

8 komentarzy:

  1. Jakoś styl pisania pani Ahern mi nie pochodzi, sparzyłam się parę książek temu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kocham Ahern, całkowicie kupiła mnie Porą na życie i Podarunkiem, zatem i Lirogona chętnie poznam. Coś czuję, że będę tym tytułem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fakt, jest tu trochę klisz, ale mimo wszystko jest też drugie dno, które odpowiednio te klisze równoważy. Akurat u Ahern lubię wątki romantyczne, bo ładnie się łączą z ciekawą treścią. "Lirogon" u mnie wskoczył do top powieści autorki. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie miałam przyjemności przeczytania książki tej Autorki, ale na pewno mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dużo osób zachwyca się tą powieścią, ale po kiepskiej "Kiedy cię poznałam" mam jakąś awersję do twórczości Ahern.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam już ten tytuł zapisany i to tylko kwestia czasu aż go przeczytam. Szykuję się lektura pełna emocji.

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się styl pisania tej autorki. Natomiast to, że bohaterka ma taką specjalną zdolność niezbyt mnie interesuje. Może któregoś dnia chwycę do czytania jakąś książkę Ahern. Stęskniłam się.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam twórczości tej autorki. Może sięgnę po tę powieść, aby wyrobić sobie opinię. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger