10:55

Szklany las - Cynthia Swanson


Angie wraz z rodziną przyjeżdża do Stonekill, aby zająć się bratanicą jej męża. Próba okazania pomocy może nie byłaby niczym dziwnym, gdyby nie fakt, że jej ojciec właśnie został znaleziony martwy, a matka zaginęła w niewyjaśnionych okolicznościach. Nikt nie podejrzewa, jak wiele sekretów skrywa w sobie ich dom i jak wiele zła w nim wyrządzono.

Książka Cynthi Swanson to historia nierówna i wymagająca od czytelnika nieco samozaparcia. Początek wypada źle, żeby nie powiedzieć nudno oraz chaotycznie. Potrzeba czasu aby poznać i polubić się z bohaterami, a przede wszystkim pojąć, o co w całej akcji w ogóle chodzi. Jeżeli poradzimy sobie z pierwszymi rozdziałami, środek oraz koniec niepozwoloną na odłożenie książki na bok.

Szklany las to powieść reklamowana jako thriller, ale dla mnie to w głównej mierze dramat opowiadającym o tym, co z zakochanymi ludźmi może zrobić wojna, utracone nadzieje, a w końcu powszechnie stosowana przemoc. Pośrednio to też doskonały obraz tego, jak żyło się w Stanach Zjednoczonych w połowie ubiegłego wieku - powolnego wspinania się kobiet na coraz wyższe szczeble, przeobrażania się pozycji czarnoskórych mieszkańców oraz konsekwencji, jakie przyniosła ze sobą II Wojna Światowa. I można tu narzekać różne niedociągnięcia, ale mi ostatecznie czytało się ją dobrze, co więcej mam o niej całkiem pozytywną opinię.

Nic wybitnego, a mimo to pozostaje w pamięci. I oczywiście brawa za tło oraz wielowymiarowość rodzinnych relacji. Nie sadziłam, że to napiszę, ale podobało mi się. 

Cynthia Swanson "Szklany las"
Ilość stron: 448
Wyd. Kobiece
Ocena: 3,5/6

6 komentarzy:

  1. Ja na razie odpuszczam, szukam lżejszych klimatów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie zapominaj o książce, mimo różnych opinii ma swoje zalety.

      Usuń
  2. Ja na pewno będą chciała poznać tę historię. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. zachęcam i na początku proszę o odrobinę samozaparcia ;)

      Usuń
  4. Widziałam, że jedni ją chwili a inni strasznie po niej jadą. Nie wiem czy odważę się sprawdzić, gdzie leży prawda. Chyba wszystko zależy od tego na jaką książkę się nastawimy.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger