07:15

Biały ptak - R.J. Palacio


"Zło zniknie tylko wtedy, gdy dobrze ludzie postanowią położyć mu kres".

Kolejna książka R.J. Palacio opowiadająca o losach pobocznych bohaterów serii Cudowny chłopiec

Biały ptak to komiks o Julienie, chłopcu, który w dzieciństwie zachorował na polio, a z którego obecnie wszyscy się naśmiewają, bo jest niepełnosprawny. Mimo to, to właśnie Julien staje w obronie Sary, żydowskiej dziewczyny, pomagając jej uciec, a następnie ukrywając przez lata w przydomowej stodole.

"O tym jacy jesteśmy, nie decydują nasze błędy tylko to, czego się na nich uczymy".

R.J. Palacio znana jest z tego, że w swoich historiach dotyka trudnych tematów, takich jak inność czy nieuleczalne choroby. Stara się dotrzeć do młodego czytelnika, przekazać mu określone wartości, ale w sposób symboliczny, ukazany jedynie czynami, a nie moralizatorskim słowem. Tym bardziej cieszy, fakt, że korzystając ze swej popularności, opowiada o dawnych czasach, o dziejach wojny, uświadamiając w ten sposób kolejne pokolenia.  

Biały ptak to piękna opowieść o miłości, o wierze i o sile ducha. Jej tytuł symbolizuje nie tylko pokój czy nadzieję, ale przede wszystkim osobę głównego bohatera. Wyjątkowego chłopca, który mimo niepełnosprawności uczynił więcej, niż inni ludzie.

Polecam serdecznie.

Za możliwość lektury dziękuję Wydawnictwu Albatros.

R.J. Palacio "Biały ptak"
Ilość stron: 224
Wyd. Albatros
Ocena: 5/6

5 komentarzy:

  1. Miałem zakładkę z tą książką. Na pewno sięgnę. Pozdrawiam z deszczowego południa Kraju :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chciałabym poznać tę opowieść.

    OdpowiedzUsuń
  3. Od jakiegoś czasu mam ten komiks na oku i mam nadzieję, że uda mi się po niego sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tematyka mnie kusi, ale jakoś kompletnie nie mam zaufania do komiksów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio mam ochotę na książki obejmujące trudne tematy ciężkich chorób. Będe miała na uwadze. :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger