16:55

Miasto z mgły - Carlos Ruiz Zafón

Ostatnia publikacja chyba najsłynniejszego hiszpańskiego pisarza - Carlos Ruiza Zafón. Miasto z mgły to zbiór jedenastu opowiadań, które idealnie obrazują jego pisarski styl. W historiach przewijają się różne motywy miłości i rozczarowania oraz oczywiście książek. A wszystkie je ze sobą spina, mglista Barcelona.

Kto zna serię Cmentarza Zapomnianych Książek odnajdzie tu wiele znanych sobie elementów, a momentami i bohaterów. Ci z kolei, którym brak tej wiedzy, lecz chcieliby sprawdzić, gdzie kryje się sekret popularności Zafóna, tom ten idealnie pokaże, jak wyjątkowy i niepowtarzalny był (i będzie na zawsze) jego warsztat.

Idealne domknięcie twórczej działalność, choć żalu, że to już koniec, niestety nie zagłuszy.


Carlos Ruiz Zafón "Miasto z mgły"
Ilość stron: 224
Wyd. Muza
Ocena: 5/6

10 komentarzy:

  1. Z "Muzy" czytałem w 2001 roku "Doktora Żywago". W sumie to teraz mógłbym go czytać w oryginale. A wyżej recenzowany Autor wciąż przede mną. Sięgnę. Pozdrawiam z południa, gdzie halny dokucza ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiałam kiedyś Zafóna, jako nastolatka i studentka przeczytałam wiele jego książek. Muszę po tę także sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio przeczytałam Książę Parnasu. Za tym zbiorem też muszę się rozejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Carlos Ruiz Zafón to jeden z moich ulubionych pisarzy. A na "Miasto z mgły" już zamówiłam i czekam na nie z niecierpliwością.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś na pewno przeczytam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w planach przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zafon wciąż jeszcze przede mną, ale mam wrażenie, że porwie mnie bez reszty. Nie mogę się doczekać tej przygody! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie miałam jeszcze styczności z twórczością autora, czego bardzo żałuję. Mam nadzieję, że uda mi się za jakiś czas wybrać w tę literacką podróż i poznać wszystkie książki Zafona, w tym Miasto z Mgły.

    OdpowiedzUsuń
  9. Aż wstyd, że jeszcze nie czytałam nic tego autora. Ale nadzieję, że niedługo uda mi się nadrobić

    OdpowiedzUsuń
  10. Byłam ciekawa opinii na temat tej książki. Szykuje się jeszcze jedno spotkanie z Barceloną, dobrze, że mogę nastawić się do niego bardzo pozytywnie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger