09:36

Wielki marynarz - Catherine Poulain

Rzuca wszystko i rusza na Alaskę. Przyjmuje się do pracy na kutrze rybackim, walczy z wezbranymi falami i przykuwa spojrzenia wszystkich osób w porcie, ponieważ jest... kobietą.

Lili nie boi się przesuwania granic, ale szczerze powiedziawszy, w ogóle nie wie, w jaką kabałę się wpakowuje. Praca na statku rybackim, daleka jest od romantycznej historii o wezbranym morzu. Tu sen jest przywilejem, a  człowiek funkcjonuje na granicy wyczerpania. Kiedy do rany na ręce wdaje się zakażenie, Lili zyskuje szansę na wycofanie się z pochopnie podjętej decyzji. Czy powrót do zdrowia sprawi, że wróci też na statek?

Wielki marynarz to opowieść o harcie ducha i udowadnianiu innym, a przede wszystkim sobie, że można i, że nie należy się bać. Jak mało która książka ukazuje prawdziwy obraz poławiaczy ryb, wkładany w każdą czynność wysiłek, ale i charaktery, które uwięzionej na małej przestrzeni, muszą się ścierać. 

Zdecydowanie obraz ludzi, jak i samej Lili to najmocniejszy aspekt historii. Nie sposób podzielić jej entuzjazmu do tego rodzaju pracy, ale podziw i zdumienie towarzyszy nam do samego końca książki. Co więcej śmiało można powiedzieć, że bohaterka, to alter ego autorki. Catherine pracowała w wytwórni konserw rybnych na Islandii, zajmowała się zbiorem jabłek, a finalnie dziesięć lat spędziła na kutrach rybackich na Alasce. Poulain doskonale wie z czym wiążą się takie decyzje i poniekąd poprzez książkę, pokazuje co skłoniło ją do porzucenia spokojnego życia w Prowansji. 

Szalona, pachnącą jodem opowieść o kobiecie twardszej niż zaokrętowany facet. 

Catherine Poulain "Wielki marynarz"
Ilość stron: 376
Wyd. Literackie
Ocena: 5/6

6 komentarzy:

  1. Nie słyszałam wcześniej o tym tytule, ale Zaciekawiłaś mnie.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie, więc pewnie sięgnę po tę książkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem zdecydowanie na tak! Lubię opowieści o silnych kobietach!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam i byłam pod dużym wrażeniem tej książki. Również polecam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Z wielką przyjemnością przeczytam tę książkę. Lubię takie historie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam. Powieść świetnie napisana, ale ja nie polubiłam głównej bohaterki.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger