piątek, 15 lipca 2016

Mam na imię Lucy - Elizabeth Strout

Lucy dorastała w biednym i surowym pod względem wychowawczym domu. Nie miała dobrego kontaktu z rodzicami, częściej odczuwała wobec nich strach niż prawdziwą miłość. Ma się to szansę odmienić, gdy na szpitalnym oddziale odwiedza ją matka. Czas między badaniami usiłują wypełnić rozmową - nieskładną, opartą na wspomnieniach, a zarazem najtrudniejszą w życiu.

Elizabeth Strout w paru zdaniach potrafi oddać to, co innym zajmuje kilka rozdziałów. Mam na imię Lucy to opowieść o kobiecie sukcesu - autorce, matce, żonie, której ciężko jest się odciąć od przeszłości. Urzekła mnie emocjonalność pisarki, łatwość z jaką oddaje trudne relacje, gdzie słów pada niewiele, a czytelnik bardzo dobrze ją rozumie. To historia rodziny, wojny i wyrzutów sumienia. Czynników, które niczym domino wynikają jedne z drugich.

Jestem pod wrażeniem głębi tej książki, bo tematy które porusza, mogłabym wymieniać godzinami. Z założenia opowieść o matce i córce, w gruncie rzeczy o śmierci i odwadze, a zarazem lekcja tego jak powinniśmy przebaczać. Ideał w przesłaniu i minimalizmie. Książka, której nie możecie przegapić.


Elizabeth Strout "Mam na imię Lucy"
Ilość stron: 208
Wyd. Wielka Litera
Ocena: 5,5/6

8 komentarzy:

  1. Okładka bardzo mi się podoba, tak samo jak treść. Chętnie książkę przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam, w bibliotekach też na pewno się pojawi.

      Usuń
  2. Olive Kitteridge była cudna. Lucy muszę poznać, szczególnie gdy tak zachęcasz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olive znam tylko z serialu, ale w sierpniu będzie szansa aby to zmienić.

      Usuń
  3. Bardzo przemawia do mnie to, co o tej pozycji napisałaś, dlatego z chęcią bym ją przeczytała :)
    Pozdrawiam! włóczykijka z marcepanowych recenzji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strout ma fantastyczne wyczucie emocji!

      Usuń
  4. Zapowiada się bardzo dobrze, ale jeszcze nad nią pomyślę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie zastanawiaj się zbyt długo, bo uciekanie Ci wyśmienita pozycja.

      Usuń