12:41

Dwe dwoje - Nicolas Sparks


Gdy poślubił Vivian sądził, że chwycił życie za rogi. Miał wymarzoną żonę, dom, w końcu też dziecko. Jednak kiedy Vivian postanowiła zrezygnować z zatrudnienia aby zajmować się domem, jedyne co odczuł, to narastająca presja. Spędzał w firmie coraz więcej godzin, córkę widując sporadycznie. W końcu postawił wszystko na jedną kartę i założył firmę...

We dwoje to moje pierwsze spotkanie z Nicolasem Sparksem w formie książkowej i jestem mile zaskoczona kreacją Russela. Mężczyzna, któremu rozpada się rodzina, a interesy nie idą tak, jak iść powinny, nie jest wcale jednobarwną postacią. Łatwo z jego punktu widzenia jest obwiniać żonę, tylko, że jego z jednej strony przesadne przejmowanie się, a z drugiej branie wszystkiego na siebie, też odciska piętno na sprawie. W małżeństwie coraz częściej dochodzi do kłótni, sprowadzając ich związek na skraj przepaści.

Pierwsze, co mogę powiedzieć po skończonej lekturze, to, że popularność Sparksa wcale mnie nie dziwi. Jego książka jest obszerna, ale kontakt z nią nie wymaga wysiłku. Co więcej pod otoczką rodzinnych sprzeczek kryje się masa relacji, które aż miło się ogląda. To jak Russel porozumiewa się z siostrą, wraca do wspomnień z dzieciństwa, jak konserwatywna rodzina traktuje swoje "odmienne" dziecko. Mawiają, że We dwoje znacznie różni się od dotychczasowych książek, ale obstawiam, że raczej nie w kwestii języka.

Rzecz o karierze, rodzinie i żalu. Co tu dużo mówić - facet ma dar do dobrych historii.

Za możliwość lektury dziękuję Wydawnictwu 
 http://www.wydawnictwoalbatros.com/ksiazka,1688,3782,strazak.html
Nicolas Sparks "We dwoje"
Ilość stron: 544
Wyd. Albatros
Ocena: 5/6

6 komentarzy:

  1. mam słabość do Sparksa. niby romantyczny, ale dobrze oddaje ludzkie dramaty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam kiedyś słabość do Sparks'a, ale nie wszystkie jego powieści aż tak mi się podobają, żeby je uwielbiać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niedługo zaczynam ją czytać. Ciekawe jak się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam jedynie "Szczęściarza" Sparks'a. Naprawdę świetnie napisana powieść trzymająca do końca w napięciu
    Po tę książkę tez chętnie sięgnę. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż wstyd się przyznać, ale nie czytałam jeszcze ani jednej powieści tego Autora. Oglądałam jedynie filmy na podstawie jego powieści. Może czas teraz to zmienić?!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger