13:32

Damy, dziewuchy, dziewczyny - Anna Dziewit-Meller

Książka adresowana do młodszej grupy czytelników, łącząca w sobie historię Polski, portrety znaczących kobiet oraz nutę feminizmu.

Kobieta, której zawdzięczamy Damę z łasiczką (Izabela Czartoryska), która oddała swoją twarz dla Warszawskiej Syrenki (Krystyna Krahelska) i która potrafiłaby zawstydzić samego Jamesa Bonda (Krystyna Skarbek).

Anna Dziewit-Meller językiem dobranym do dziecięcego wieku, pobudza ciekawość opowiadając o bliskich i dalekich losach Polski. Nazwiska kobiet, które walczyły, działały i dbały o wspólne dobro. Królowe, pisarki, malarki, wojowniczki o naszą wolność.

Z książki na książkę widać, że autorka się rozwija i lubi eksperymentować. Po lekko popowym Disko, poprzez poważną Górę Tajget do Dam, które dzieciakom przybliżą najistotniejsze sprawy. Każda charakterystyka kończy się słownikiem ważniejszych wyrazów, a zadawane w trakcie lektury pytania, aktywują słuchacza. 

Anna Dziewit-Meller zaczyna spoglądać w tym samym kierunku, co Sylwia Chutnik, a mi ten kierunek bardzo się podoba. Nauka ukryta w aurze przygody i dobrego humoru.


Anna Dziewit-Meller "Damy, dziewuchy, dziewczyny. Historia w spódnicy"
Ilość stron: 160
Wyd. Znak emotikon
Ocena: 5/6

7 komentarzy:

  1. Fajna propozycja, chociaz ja mam w domu chłopców ;), więc cięzko mi będzie ją im zaproponować ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mimo świetnej recenzji, nie jest to tytuł dla mnie :)
    kocieczytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmmm, a do dzieci w jakim przedziale wiekowym jest skierowana ta książka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powiedziałabym, że 8-12. generalnie 7+

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. Teraz wiem, że jednak to nie byłby trafiony prezent. Dziecko za duże :))

      Usuń
    3. młodzieży taka forma przekazu raczej nie przekona. lepiej celować w młodsze pokolenia.

      Usuń
  4. Ciekawa książeczka! Ja akurat mam właśnie takie dzieci w rodzinie, więc będzie idealna na prezent!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger