09:51

Dziecko śniegu - Eowyn Ivey

Pewnej magicznej nocy, kiedy pierwszy raz w roku z nieba sypie się śnieg, Jack i Mabel lepią z puchu dziewczynkę. Śliczną z perkatym noskiem, dokładnie taką, o jakiej zawsze marzyli. O poranku figurki na dworze już nie ma, za to za drzewami skrywa się wystraszona postać w niebieskim płaszczyku.

Dziecko śniegu to nostalgiczna baśń o miłości, dziejąca się na zapomnianym przez wszystkich końcu świata, zwanym potocznie Alaską. Z jednej strony zabieg ten czyni powieść bardzo uniwersalną, nie ograniczoną żadnym charakterystycznym miejscem – pola i lasy przecież są wszędzie. A z drugiej, dzięki wysłaniu jej do dzikiej krainy, zyskuje też coś z magii i sprawia, że zaczynamy wierzyć w siłę, spełniających się tam marzeń.

W pisarstwie Eowyn Ivey nie ma dla mnie słabych momentów. W historii podobało mi się praktycznie wszystko od opisów przyrody, jej bohaterów, aż po tajemnicę i otoczoną nutą niepewności kwestię dziewczyny.

W życiu, jak w przyrodzie: wszystko zatacza swe kręgi. Rodzimy się, umieramy, skrywamy sekrety na samym dnie serca...

Piękna, wigilijna i na maksa wciągająca powieść.

Eowyn Ivey „Dziecko śniegu”
Ilość stron: 448
Wyd. Pascal
Ocena: 5,5/6

25 komentarzy:

  1. Już od kilku dni czaję się na tę książkę, a Twój opis zupełnie mnie nią oczarował... Uwielbiam zimy, mrozy, więc tło idealne... A baśń chyba akurat na święta...

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba przyznać, że zaczarowana jest ta Twoja recenzja i idealnie wpasowuję się w klimat zbliżając świąt ;) Na pewno sięgnę po tę książkę, gdy nadarzy się stosowna okazja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ze świątecznych książek mam jeszcze w planach Podarunek C. Ahern. myślę, że do dwóch tygodni będzie recenzja :)

      Usuń
  3. Skoro mówisz, że taka świąteczna to bardzo na czasie.

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo chcę ją przeczytać, ale póki co cena mnie zniechęca :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proponuję zebrać kilku znajomych i złożyć zamówienie w arosie (www.aros.pl). na dzień dobry dają 27% zniżki, a okazyjnie podbijają nawet do 50% na wybrane sztuki.

      Usuń
    2. Aros ma świetne ceny i tanią wysyłkę (3,99, gdy sama odbierasz na poczcie); ostatnio tylko tam kupuję książki:)

      Usuń
    3. ja również. chyba, że znak zrobi 50% na całą ofertę, ale ostatnio coraz mniej ciekawych tytułów jest u nich.

      Usuń
  5. mam wielką ochotę na tę powieść...

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o tej książce. Ale żeby wczuć się w świąteczny nastrój, może po nią sięgnę. Albo kupie pod choinkę siostrze. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o, prezent z profitem - dam i jeszcze na tym skorzystam ;) dobry plan, bo książka jest świetna :)

      Usuń
  7. Bardzo mi się podoba, nigdy o niej nie słyszałam, w sam raz na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na święta idealna, zamierzam przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj tak, całkowicie się z Tobą zgadzam. Cudowna jest ta książka. Opisy zimy, zjawisk, uczuć są rewelacyjne, styl autorki bardzo mnie zachwycił, no i ta surowość... cudo!

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacyjny pomysł na święta! ::)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziś właśnie widziałam ją w empiku i tak się zastanawiałam o czym jest ta książka.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o wyjątkowej relacji między dwojgiem ludzi i dzieckiem. warto poświęcić jej chwilę.

      Usuń
  12. Miałam jakieś wewnętrzne opory przed tą książką, ale widzę, że po raz pierwszy intuicja mnie zawiodła. Szkoda ;(

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam sobie mały przedświąteczny prezent i kupiłam tę pozycję w księgarni internetowej. Liczę, że dotrze do mnie na czas świąt 8)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wiedziałam, że ta książka może być aż tak dobra.

    OdpowiedzUsuń
  15. Brzmi zachęcająco, lubię takie historie.Zapewne kiedyś po nią sięgnę. ;)
    Pozdrawiam!
    M.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale cudowna okładka! Zakochałam się w tej książce. W samym wyglądzie i czuję, że z treścią będzie tak samo!

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam tą okładkę, posiadam, będę czytać :D czekam tylko aż spadnie śnieg, żeby wczuć się w nastrój :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger