14:21

Mów do niej - Francisco Goldman


Piękna i niezwykle utalentowana Aura, była spełnieniem najskrytszych marzeń Francisco. Ich wspólne życie właśnie się rozpoczynało. Byli młodzi, zakochani i zaledwie dwa lata po ślubie, gdy rozdzieliła ich ogromna tragedia.

Mów do niej to prawdziwa historia związku Francisco Goldmana - jednego z najwybitniejszych współczesnych pisarzy i reporterów. Na kartach powieści znajdziemy opis pierwszych miesięcy po wypadku jego żony, jednak chronologia nie jest w tej kwestii rzeczą najważniejszą. Czas spędzony razem przeplata się z latami jej dzieciństwa, pracą naukową oraz pustką, która po niej została.

Publikacja jest próbą poradzenia sobie z żałobą oraz sposobem na pokazanie światu, jak wyjątkową kobietą była jego żona. Mów do niej jest przez to szczere i pełne detali. Goldman obnaża się przed czytelnikiem ze swojej rozpaczy. Dokumentuje jak czyta pozostawione przez Aurę dzienniki, jak myje się jej szamponem. Widać w tych gestach ogromną tęsknotę, ale też bezsilność człowieka wobec nieuchronnego.

Czując się winnym, że nie mógł jej wtedy ocalić, stara się pisaniem zatrzymać Aurę na dłużej. Otacza się jej przedmiotami, w oknie zawiesza ślubną suknię. Z jednej strony to piękne, że jego miłość wykracza daleko za próg grobu, ale z drugiej strony hamuje go to wszystko przed pójściem dalej.

Mocna, bardzo intymna powieść, którą doskonale się czyta. Rzecz do zastanowienia się i do zadumy.


Francisco Goldman "Mów do niej"
Ilość stron: 400
Wyd. Agora
Ocena: 4,5/6

14 komentarzy:

  1. Mam ochotę zapoznać się z tą historią.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się bardzo ciekawie, więc raczej na pewno sięgnę po tą książkę. Liczę, że mnie nie zawiedzie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzymam kciuki by była dla Ciebie ciekawa.

      Usuń
    2. czytałam i potwierdzam, że jest świetna.

      Usuń
  3. No proszę, poruszyłaś mnie samym opisem książki! Piękne zdjęcie w poście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję. kwiatek to "ofiara" środowej zawieruchy. niejako sam się wprosił do zdjęcia.

      Usuń
  4. Książka mnie kusi odkąd o niej usłyszałam :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. promocję ma sporą i w pełni na nią zasługuje.

      Usuń
  5. Właśnie kilka dni temu ją "odkryłam" i dodałam do "chce przeczytać" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czuję się zachęcona, więc bardzo możliwe, że sięgnę po tę książkę. Pozdrawiam serdecznie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam wrażenie, że ta książka wywrze na mnie bardzo duże wrażenie. Na pewno się za nią rozejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  8. zachęcam, a mając świadomość ze opowiada o faktach obiera się ją dwa razy mocniej.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger