08:01

Dziewczyna z pociągu - Paula Hawkins


Rachel żyje życiem innych ludzi, a dokładnie dwójki ludzi, których widuje codziennie z okien swojego pociągu. Są dla niej idealną parą, Jasonem i Jess, jak nazywa ich w myślach. Mają piękny dom, zagraniczne podróże i siebie nawzajem. Pewnego dnia iluzja jednak znika - Jess zdaje się mieć kochanka, a na drugi dzień media podają wiadomość o jej zaginięciu. 

Książka Pauli Hawkins to wyzwanie dla racjonalnego umysłu. Mamy w niej wydarzenia z punktu widzenia trzech różnych kobiet: Rachel, Anny i Megan. Każda relacja przepełniona jest obawami i domysłami, więc trudno wypracować sobie konkretny pogląd na sytuację.

Niestety mimo licznych prób by w czytelniku spotęgować napięcie, powieść wypada zwyczajne. W pewnym momencie byłam wręcz zmęczona tymi wybiegami. W teorii całość ma być ciekawa, książka zbiera pozytywne opinie, ale do mrożącego krew w żyłach thrillera Dziewczynie jest jeszcze daleko.

Nie wiem skąd taki boom wokół tytułu. Powieść okrzyknięta hitem i górująca na listach bestsellerów dla mnie okazała się być jedynie poprawna. Szkoda, oczekiwania miałam bardzo duże. 

http://www.taniaksiazka.pl/
Książkę z rabatem kupisz na 

Paula Hawkins "Dziewczyna z pociągu"
Ilość stron: 328
Wyd. Świat Książki
Ocena: 3/6

16 komentarzy:

  1. Wczoraj skończyłam czytać i podpisuję się pod Twoją opinią. Książka dobra, poprawna, ale nie wiem, skąd tyle szumu wokół tego tytułu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama jestem ciekawa tej książki, ponieważ słyszałam różnorodne opinie, czytałam recenzje, na samym początku same zachwyty, a za każdą dalszą recenzją coraz gorsze słowa. Miałam szczęście, że była w bibliotece więc spokojnie czeka w moim stosiku. Zobaczymy jak wypadnie i jakie zrobi wrażenie na mnie.


    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie,
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pierwsze w sieci pojawiają się zazwyczaj recenzje sponsorowane, co tłumaczy początkowy boom i słowa zachwytu.

      Usuń
  3. Reklama robi swoje :-) Ciekawi mnie ta książka i na pewno ją przeczytam, ale nie mam pośpiechu, może poczekać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z biblioteki można brać, z zakupem byłabym ostrożna.

      Usuń
  4. Boom jest... z powodu promocji i krzyczenia o tej książce wszędzie... Dlatego ja na dłuższy czas daję sobie z nią spokój, chociaż trochę mnie intryguje. Może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do takich tytułów zawsze podchodzę z rezerwą, w tym przypadku dobrze na tym wyszłam.

      Usuń
  5. Cieszę się, że nie kupiłam tej książki przy okazji premiery, bo napływające recenzje kompletnie ostudziły mój zapał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wg mnie książka niczym się nie wyróżnia. po prostu hasło bestseller napędza sprzedaż.

      Usuń
  6. Ja również podzielam opinię, że marketingowa otoczka tego tytułu jest zdecydowanie przesadzona, nie zmienia to jednak faktu, że całkiem dobrze czytało mi się tę książkę :)Fajna rozrywka na kilka wieczorów ale nic poza tym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyta się dobrze, ale po takich słowach zachwytu spodziewałam czegoś więcej niż dobrego pióra. gdzie jest pomysł, gdzie innowacja??

      Usuń
  7. Jestem niemal w połowie książki i na początku byłam zaciekawiona, ale mam wrażenie, że im dalej tym gorzej. Może końcówka będzie lepsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na początku człowiek ma nadzieję, że trafi jeszcze do punktu "wow", za połową nadzieja go opuszcza...

      Usuń
  8. Osobiście nie ciągnie mnie zbyt mocno do tej powieści, za to mojej siostrze marzy się ta powieść, więc pewnie, prędzej czy później, załapię się "Dziewczynę z pociągu" - wtedy będę mogła wyrobić sobie opinię o tej lekturze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gdyby siostra chciała się wymienić służę pomocą ;)

      Usuń

Copyright © Varia czyta , Blogger