14:08

Księga Wszystkich Dusz Tom 2: Tajemnica - Deborah Harkness

Tajemnica to drugi tom serii o Dianie Bishop, młodej doktor historii, która przypadkiem znalazła pradawną księgę Ashmole782, poszukiwaną przez wszystkie mroczne rasy. Diana pochodzi z rodziny o czarnoksięskich tradycjach, lecz nie potrafi posługiwać się swoją mocą. Dawno temu rzucono na nią urok blokujący jej dotychczasowe zdolności i do teraz nie udało jej się ich w pełni odzyskać. Od tego czy uda się je uwolnić, zależy nie tylko jej życie, ale i los tych, którzy ją otaczają.

Z powodu księgi Diana ściąga na siebie uwagę niebezpiecznych stworzeń, ale spotyka też wielką miłość – profesora biochemii Matthew Clairmont’a. Niestety Mat należy do wampirzego rodu, przez co związek z nim może być dla niej wyjątkowo niebezpieczny. Dziewczyna się jednak nie poddaje i postanawia zaryzykować. Mimo, że zaoferowanie swojej krwi wampirowi oznacza dla niej odwrócenie się od własnego kręgu, składa Matthew przysięgę miłości, z czym związane są poważne konsekwencje.

Powieść pani Harkness wprowadza do gatunku paranormal romance nieco świeżości. Księga Wszystkich Dusz jest nie tylko historią uczucia dwójki ludzi, ale też przygodą zawierającą sobie tajemnicę starożytnej księgi. Zbierając po kawałku informacje na temat manuskryptu, wkraczamy do współczesnego świata, w którym czarownice i wampiry są postaciami z pozoru nie różniącymi się od społeczeństwa. Władają oni jednak wielkimi pokładami mocy, których nie wahają się użyć w samolubnych celach.

Ciekawym zabiegiem jest również przeniesienie, głównego punktu zainteresowania z dotychczas faworyzowanych nieśmiertelnych bohaterów, na mało docenianych magicznych przedstawicieli innych rodów. W Tajemnicy roi się od krwiopijców, a mimo to jest to bardziej historia o czarownicy i jej rodzinie, niż walkach między zwaśnionymi wampirami.

Książkę czyta się niezwykle szybko i przyjemnie, lecz nie wszystko w niej jest tak wspaniałe, jak głosi reklama. Powieść przełamuje stereotypowe wyobrażenie na temat wampirów i czarownic, ale brakuje w niej deklarowanej niesamowitości oraz klimatu rodem z Cienia Wiatru. W ogólnym rozliczeniu nie jest to zła lektura, ale druga jej część staje się bardziej jednowymiarowa i skupia się wyłącznie na tym, co czuje Diana. Z tego też powodu, nie jest to przełomowa pozycja w tym gatunku, ale nie spisuje jej na straty. Mam nadzieję, że kolejny tom przywróci jej dawną świetność, a swojemu odbiorcy zafunduje jeszcze wiele bezsennych nocy.


Książkę otrzymałam od serwisu Na kanapie, za co bardzo dziękuję.

Deborah Harkness „Księga Wszystkich Dusz – Tajemnica”
Ilość stron: 448
Wyd. Amber
Warszawa 2011
Ocena: 4/6

37 komentarzy:

  1. Zapowiada się przeciętnie. Przede wszystkim nie czytałam pierwszego tomu. Pomyślę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tytuł brzmi intrygująco, lecz co do treści to z twojej recenzji wynika , że nie ma zbytniej rewelacji, więc też chyba sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Recenzja świetna, ale na książkę większej ochoty nie mam.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy tom czeka na półce - zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pierwszy tom przeczytałem, książka mnie zachwyciła a nie czytam długo mam nadzieje że drugi zachwyci mnie tak samo jak pierwszy. Bardzo polecam te książke

      Usuń
  5. Jak dopadnę pierwszą część, wtedy z chęcią rozejrzę się za kontynuacją:))

    OdpowiedzUsuń
  6. To muszę znaleźć część pierwszą. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przez reklamy tych książek można oszaleć! Cieszę się jednak, ze zapoznałam się z Twoją opinią mam przynajmniej jakiś punkt widzenia odnośnie tej pozycji, na którą jakoś niespecjalnie mam ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. >> Grafogirl: obawiam się, że w tym klimacie nic ciekawego stworzyć się już nie da. ileż można czytać o miłości do wampira...

    >> Patsy: w pełni się z Tobą zgadzam. zachwalają to jak bestseller wszech czasów, a jak zwykle jest przeciętnie. tragedii nie ma, ale po haśle z okładki spodziewałam się czegoś dużo więcej.

    OdpowiedzUsuń
  9. Opis pierwszej części zachęca, a skoro druga jest też dobra to chyba pomyślę nad kupnem:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Oho bohaterką jest moja imienniczka ;p Widać, że jest taka średnia ale myślę, że i na tą znajdę czas.

    OdpowiedzUsuń
  11. nie urzekają mnie tego typu książki, wątpię by ta była inna, raczej ją sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  12. >> Diana xD: jako niezobowiązujące czytadło się sprawdzi :)

    >> Catherine: ostatnimi czasy za dużo tego powstało, temu poziom spada.

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj jeśli to znów wampiry to ja chyba podziękuję;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Okładka wyglądała interesująco, ale po recenzji widzę, że książka nie do końca sprostała reklamie. Cóż, może to i dobrze dla mnie, bo musiałabym nadrabiać pierwszy tom, a książki o wampirach już trochę mi się przejadły ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. nowe notki zapraszam http://anulka1992.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapowiada się ciekawie ;) Jednak pierw muszę przeczytać pierwszy tom ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wybitnie podoba mi się okłada -cudo. Paranormalnych fabuł póki co mam dość, ale nie oznacza to że czytać tego typu książek nie będę. Na pewno skuszę się - jakby mogło być inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przeczytałam pierwszą część, która nie zrobiła na mnie dużego wrażenia, hasła z okładki okazały się mieć mało wspólnego z rzeczywistością. Zastanawiam się wciąż czy przeczytać kolejną część, jeszcze poczekam i poczytam kolejne recenzje, jeśli będą równie nie pochlebne to chyba sobie daruję.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja niestety nie czytałam części pierwszej, a "musiałam" przeczytać drugą i mnie się osobiście podobała naprawdę coś ciekawego, choć sama nie wiem jak drugi tom wypada na tle pierwszego. Czekam na kolejny tom :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Przeczytałam dwie części i polecam , druga jest bardziej monotonna od pierwszej, ale i tak wciąga.
    Główna bohaterka ma dziwaczny charakter,ale każdy ma swoje wady.
    Polecam ;D
    PS: wie ktoś czy będzie 3 część?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż... właściwie będzie część druga... tak naprawdę wydawcictwo Amber podzieliło oryginalny tom 1: A Discovery of Witches na dwa...
      A kolejny 'oryginalny' tom z trylogii planowanej przez autorkę "Shadow of Nights" w US i UK ukaże się w wakacje 2012... potem Amber pewnie przerobi to na kolejne 2 tomy... :/

      Usuń
  21. Książka jest świetna przeczytałam oba tomy i chciała bym też by był 3 tom

    OdpowiedzUsuń
  22. Mnie osobiście książka się podobała i to bardzo, może dlatego, że to była pierwsza tego typu lektura po jaką sięgnęłam. Nigdy nie interesowały mnie żadne pozycje w których role główne odgrywały istoty nadprzyrodzone. Ta jednak mnie wciągnęła. Chętnie sięgnę po 3 tom. Czy ktoś może natrafił na jakieś informacje o terminie premiery?

    OdpowiedzUsuń
  23. lonely person.27 grudnia 2011 14:58

    książka boska , po prostu cuuuuuuuudo ;**********
    gorąco polecam;]]]

    OdpowiedzUsuń
  24. Mnie się bardzo przyjemnie czytało obie części i jestem ciekawa jak się potoczą dalsze losy bohaterów. Mam nadzieję, że powstanie kolejna część tak wciągającego thriller-u, powieści przygodowej i romansu w jednym :)

    OdpowiedzUsuń
  25. mi też się książka bardzo podobała i też już się nie mogę doczekać 3 tomu :) Jestem ciekawa co się dzieje dalej z Dianą i Matthew :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Książka bardzo fajne, przyjemnie się czyta i aż żal się robi że po każdej przeczytanej stronie zbliża się do końca książki. Czekam na 3 tom mam nadzieje że długo nie będę musiał.

    OdpowiedzUsuń
  27. Przeczytalam obie czesci. Dosyc fajnie sie czyta. Rozczarowal mnie troche koniec II cz bo tyle spraw pozostalo nie wyjasnionych a cz III ni widu ni slychu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak już pisałam powyżej :) Cóż... właściwie będzie część druga... tak naprawdę wydawnictwo Amber podzieliło oryginalny tom 1: "A Discovery of Witches" na dwa...
      A kolejny 'oryginalny' tom z trylogii planowanej przez autorkę "Shadow of Nights" w US i UK ukaże się dopiero 10 lipca 2012... potem Amber pewnie przerobi to na kolejne 2 tomy... :/ I z planowanej trylogii polskich tomów będziemy mieć 6...

      Usuń
  28. Przeczytałam własnie pierwszą część, "szału" jaki zapowiada wydawca nie ma, książka nie umywa się do kodu Leonardo da Vinci, Harrego Pottera, czy Zmierzchu, ale nie żałuje lektury:), przyjemne czytadło, własnie zabieram się za drugą część:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zmierzchu? Ja w tym wymiękłam po pięciu rozdziałach... Czarownica o wiele bardziej mnie wciągnęła. Obie części są super. Co najbardziej mi się podoba to to, że pokazuje właściwe spojrzenie na miłość. Nie jak na zabawę, które prowadzi do seksu i nim zwykle się kończy. Czy naprawdę trzeba przezyć kilka stuleci, żeby mieć taki pogląd na tę sprawę? Poza tym szczegóły z historii, mimo, że Rycerze Łazarza są tu opisani inaczej niż w rzeczywistości, jest wciągające.

    OdpowiedzUsuń
  30. ja mam część pierwszą.. znaczy już zakończyłam czytanie i chcę kupić właśnie tą ale nie moge jeszcze go znaleść podobno będzie wrześniu czy coś...
    naprawde polecam, nie spałąm w nocy przez tą książke:) na maxa ... :)

    OdpowiedzUsuń
  31. ja mam część pierwszą.. znaczy już zakończyłam czytanie i chcę kupić właśnie tą ale nie moge jeszcze go znaleść podobno będzie wrześniu czy coś...
    naprawde polecam, nie spałąm w nocy przez tą książke:) na maxa ... :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Książka jest świetna. Pierwszy tom wprowadza w tematykę i rozwija tajemnice związaną z rodziną Bishop. Druga część jeszcze lepsza od pierwszej pozostawia czytelnika w swoistym zawieszeniu i oczekiwaniu na trzeci tom. Czekam więc w zawieszeniu, obie książki mam i jak najbardziej polecam. Odrywa od rzeczywistości :) Tajemnica była już w sklepach w czerwcu 2011 :)

    Pozdrawiam
    Beata:)

    OdpowiedzUsuń
  33. świetna. ale ciekawe kiedy będzie 3 tom ;(

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger