08:47

Sieroce pociągi - Christina Baker – Kline

Dwieście tysięcy dzieci wywiezionych pociągami na Środkowy Zachód. Sieroty zebrane z ulic Nowego Jorku i stłoczone w ciasnych, niekończących się wagonach. Mówiono im, że jadą szukać dla siebie lepszej przyszłości, że znajdą kochające rodziny oraz ciepły dom, w zamian za solidną pracę. W większości przypadków kłamali, a losy Niamh są tego najdotkliwszym przykładem.

Sieroce Pociągi to historia o ludzkiej pamięci oraz przejmującym szukaniu spokojnego miejsca na ziemi. Christina Baker–Kline w prosty i chwytliwy dla czytelnika sposób, połączyła losy dwóch dziewczyn, które dzieli pół wieku historii, a mimo to są w stanie świetnie się ze sobą porozumieć. Dzięki pudłom wyciągniętym ze strychu, nastolatka Molly i dziewięćdziesięcioletnia Niamh, zaczynają opowiadać o swoim życiu...  

Baker–Kline stworzyła książkę, opartą na przeżyciach tysięcy, okrutnie doświadczonych przez los ludzi. Pod przykrywką adopcji dzieci zmuszane były do katorżniczej pracy, i chociaż w zamyśle pomysł ten był jak najbardziej słuszny, bo przecież Children’s Aid Society chciało tylko ułatwić im znalezienie domu, to ludzka pazerność na ogół przelewała miarę. Część sierot trafiła pod przyjazne im dachy, inne jednak były bite i zaniedbywane, równie często pozbawiano je też kontaktu z rodzeństwem.

Jeśli lubicie książki oparte na faktach, i nie boicie się poznawać niewygodne zdarzenia z historii, Sieroce pociągi na pewno was zauroczą. Sama jestem pod ich ogromnym wrażeniem i aż trudno mi sobie wyobrazić, jak wielką siłą musiały odznaczać się te dzieci.


Christina Baker – Kline „Sieroce pociągi”
Ilość stron: 372
Wyd. Czarna Owca
Ocena: 5/6

27 komentarzy:

  1. Z każdą kolejną recenzją, coraz bardziej mam ochotę przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka (u mnie niestety w formie ebooka) czeka w kolejce, żebym ją przeczytała. Lubię "Szmaragdową serię" za sprawą cudownego "Niewidzialnego mostu". Świetna recenzja :)

    pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ważny format, liczy się treść i ciekawa historia :) już życzę przyjemnej lektury!

      Usuń
  3. Chociaż takie książki mają u mnie miejsce szczególne to-stety albo niestety- boje się ich czytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam tę książkę w swojej bibliotece. Widzę, że muszę ją koniecznie przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. To już druga recenzja tej książki, którą dzisiaj czytam :) Coś musi być na rzeczy. Z chęcią sama po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przejmująca historia o nigdy zdecydowanie za mało się mówi - polecam.

      Usuń
  6. Tak jak Marjory - każda przeczytana przeze mnie recenzja sprawia, że coraz bardziej chcę poznać tą książkę bliżej:) Mam nadzieję, że niedługo się to uda:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Koniecznie muszę przeczytać tę książkę. Mam nadzieję, że już niedługo uda mi się ją znaleźć w swojej bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czuję,że to książka dla mnie, muszę przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wstrząsająca tematyka. Muszę się rozejrzeć za tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  10. O tak, to będzie książka dla mnie. Chętnie sięgnę po ten tytuł mimo trudnej tematyki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak, zdecydowanie muszę przeczytać! Już gdzieś słyszałam o tej książce, więc moje postanowienie przeczytania rośnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba kupić albo wypożyczyć, wśród setek nowości, ta zdecydowanie warta jest polecenie.

      Usuń
  12. Nie słyszałam o tej książce, lecz czuję, że będę musiała ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przeraża mnie ta historia, ale mimo wszystko chętnie poznam tę powieść.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam tę książkę na liście książek do przeczytania. Jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja jeszcze nie natknęłam się na recenzję tej książki, a powiem szczerze, że już czuję się w pełni przekonana:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo to muszę powiedzieć, że jestem w mniejszości, bo nawet mnie bombardowały one swego czasu. tym bardziej się jednak cieszę, że miałam możliwość po raz pierwszy przybliżyć Ci tytuł.

      Usuń
  16. Polecam tę lekturę, zwłaszcza, że o sierocych pociągach niemal już zapomniano. Podoba mi się dwutorowość tej książki - to, że tak właściwie poznajemy historię dwóch sierot.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki tej ksiażce dowiedziałam się o precederze sierocych pociągów. Książka wzrusza i porusza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też nigdy o nim nie słyszałam, dlatego tym większe uznanie ślę wobec Christiny.

      Usuń
  18. Trudna lektura, ale bardzo chciałabym ją przeczytać. Piękne zdjęcie, takie sielskie, ulubiony kubek z kawą, trawa i ciciolek, pięknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. O Boże, najbardziej boli, kiedy ofiarami są dzieci, niewinne istoty, które nieraz ponoszą więcej skazy i cierpień niż dorośli. Książka obowiązkowa.

    OdpowiedzUsuń
  20. Choć tematyka niełatwa (znów!), to chętnie sięgnę po tę książkę. To kolejny raz, kiedy wiem, że historia mnie zainteresuje i na pewno będę z lektury zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
Copyright © Varia czyta , Blogger