10:49

Aleja Pisarzy: Hanna Krall w Galerii Książki

Dwa tygodnie temu, w Miejskiej Bibliotece w Oświęcimiu odbyło się spotkanie z Hanną Krall - polską pisarką i dziennikarką żydowskiego pochodzenia. Na pewno większość z was kojarzy jej książkę Zdążyć przed Panem Bogiem.

Wizyta autorki związana była z odsłonięciem kolejnej płyty w Alei Pisarzy. Zamieszczony na niej cytat to fragment opowiadania Dybuk z tomu Dowody na istnienie, a o poprzedniej ceremonii z udziałem Olgi Tokarczuk możecie przeczytać tu


Tym, czym Hanna Krall zaskoczyła mnie najbardziej, była jej energia oraz dystans do świata i własnej osoby. Bez trudu potrafiła odciąć się od kontrowersyjnych pytań, rzuconych w eter bez sensu i związku z jej wizytą (na sali obecne były osoby, które domagały się porównania holokaustu z obecną sytuacją Polski (!!??) oraz  odpowiedzi na domniemany pobyt Bartoszewskiego w obozie (!!??)).


Pomijając niesmak z otwartego panelu, uważam to spotkanie za wyjątkowo udane, zwłaszcza, że autorka dostępna była dla czytelników w bardzo kameralnym gronie. Dzień wcześniej na Festiwalu Conrada towarzyszyło jej blisko pół tysiąca osób.

8 komentarzy:

  1. Niestety nie udało mi się jej wysłuchać na Conradzie. Bardzo żałuję, bo jawi mi się jako postać warta poznania, warta uwagi i warta wysłuchania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja w tym roku na Conrada się nie wybierałam, ale kameralne spotkania i tak cieszą dużo bardziej :)

      Usuń
  2. Czytałam oczywiście "Zdążyć przed Panem Bogiem", chętnie wzięłabym udział w takim spotkaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niedawno wyszła nowa książka pisarki, więc powinna ruszyć seria spotkań autorskich.

      Usuń
  3. Muszę przeczytać jakąś jej książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio coraz częściej myślę o tym, że fajnie by było udać się na spotkanie z autorem, którego książkę się przeczytało. Fajnie, że Ci się udało :)

    www.dosc-powaznie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Empik ma ciekawą ofertę spotkań. niestety głównie w Katowicach i Poznaniu.

      Usuń

Copyright © Varia czyta , Blogger