17:25

Stare kości - Douglas Preston, Lincoln Child

Thriller oparty na autentycznych wydarzeniach, mających miejsce w XIX wieku, w Sierra Nevada. To wtedy grupa amerykańskich pionierów utknęła zimą w górach i aby przetrwać musieli posunąć się do czynów strasznych i przeczących ludzkiej naturze. 

Akty wyjątkowej rozpaczy i cierpienia, przeplatają się tu z fikcją literacką. Archeolożka Nora Kelly i antropolożka kryminalna Corrie Swanson, łączą swoje siły by odkryć, kto współcześnie zabija potomków ocalej rodziny i dlaczego, od kilku miesięcy w różnych miejscach na świecie, rozkopywanie są ich groby i wykradane kości.  

Duet Preston & Child w swojej nowej serii książek, oddają narracje w ręce kobiet. Stare kości to opowieść    skupiona na motywie i dynamiczna. Próżno doszukiwać się w niej rozbudowanych charakterystyk bohaterów. To historia w typowo amerykańskim stylu, w której horror przenika się z kryminałem.

"Podobno w tej sprawie, choć akty kanibalizmu są straszne, to wcale nie są najgorszą rzeczą, jaka spotkała obozowiczów". 

Obiecująca, acz mniej porywająca niż sądziłam. Polubiłam jednak bohaterki i chętnie przeczytam, co czeka je w następnym tomie. Szczególnie, że brakowało mi szczegółów w ich życiorysach. Lubię poznawać postaci od ich wewnętrznej strony i mam nadzieje, że autorzy jeszcze mi to umożliwią. 

Douglas Preston, Lincoln Child "Stare kości"
Ilość stron: 384
Cykl: Nora Kelly (tom 1)
Wyd. Agora
Ocena: 4/6

1 komentarz:

Copyright © Varia czyta , Blogger