19:58

Niebezpieczna podróż - Tove Jansson


Niebezpieczna podróż to opowiadanie o przygodach Zuzanny, która znudzona codziennymi sprawami, marzy o tym, żeby coś się wokół zmieniło. Niech dzieją się rzeczy straszne, pojawiają się zabawne. Ważne aby było inaczej, mniej monotonnie. W przypływie emocji dziewczynka wyrzuca swoje okulary, co daje początek szeregowi niezwykłych wydarzeń.

Uciekając przed dziwami natury Zuzanna spotyka Paszczaka, biwakuje w skalnej grocie z Włóczykijem, leci nawet z Too-tiki balonem. Dokąd zaprowadzi ją ta osobliwa wyprawa? Czy będą tam Muminki, a może to wszystko tylko jej się śni?

Zaledwie dwie książki Tove Jansson zostały mi do przeczytania, ale ich zdobycie graniczy już niestety z cudem. Szkoda, że tak się dzieje, i że nasze wydawnictwa zapominają powoli o tej autorce. Dla mnie każde z nią spotkanie, to mała okazja do świętowania. Uwielbiam jej wyobraźnię, wielowymiarowość zawartą w poszczególnych słowach. Z wielką przyjemnością sięgam do tego typu książek i chociaż nie wszystkie są jednakowo udane, to wszystkie (nawet ta bajka) mają w sobie wiele ukrytych znaczeń.

Zachęcam do bliższego poznania Tove Jansson. Niech Muminki nie będą dla was tylko postaciami z wieczornej bajki.


Tove Jansson „Niebezpieczna podróż”
Ilość stron: 32
Wyd. Nasza Księgarnia
Ocena: 5/6

24 komentarze:

  1. Muszę polecić tą książkę mojej koleżance, ponieważ ona uwielbia Muminki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudownie! Uwielbiam właśnie takie polowania na ukryte znaczenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w książkach Tove jest mnóstwo takich smaczków. szczególnie Muminki są nimi wręcz naszpikowane.

      Usuń
  3. Koooooooooooooooocham Muminki! Ale wspaniałe wydanie, Zazdroszczę przez wielkie Z.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest to książeczka poza główną serią o Muminkach, stąd jej zdobycie (w dobrym stanie) było takie trudne.

      Usuń
  4. Muminki! Aż zachciało mi się przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Muminki, całe dzieciństwo czytano mi je, a później ja sama się zaczytywałam. Muszę sobie odświeżyć je, a jak uda mi się, to i "Niebezpieczną podróż" przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sama szykuje się do Muminkowego powrotu :) opisując wszystkie książki Tove, Muminkowa seria musi pojawić się na tym blogu. no i mam jeszcze zaległą jedną jej bajkę do recenzowania.

      Usuń
  6. Tak po cichu liczę, że w tym roku 100 rocznica urodzin Tove, ukazała się Uczciwa Oszustka, Muminki, wiadomo, od dawna wznawiane, jednak, teraz może jeszcze więcej, bo chociaż Tove fascynuje mnie coraz bardziej, to poza tymi książkami, nie udało mi się nic jej przeczytać - wynik tego, że w antykwariatach nie mam okazji szperać, a biblioteka nie posiada. Może wydawnictwa się zdecydują? Wznowią? Jestem pewna, że będzie wielu chętnych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja wytrwale pilnuje jej książek na Allegro. jak się jest wystarczająco upartym można kupić stare wydania za naprawdę śmieszną cenę.

      Usuń
  7. Muminki! Uwielbiam. Moja ulubiona bajka z dzieciństwa. Miałam je jeszcze na kasetach video... :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak byłam mała to nie lubiłam Muminków, nie przeczytałam ani jednej książki do końca. Może teraz by mi się spodobały:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Robisz świetne zdjęcia. Bardzo mi się podobają. A Muminików nie dazyłam wielką sympatią w dzieciństwie, więc raczej teraz bym się na ich przygody nie skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję :) a o mojej manii na temat Muminków krążą już praktycznie legendy ;)

      Usuń
  10. Dopóki nie przeczytałam recenzji na okładce nie znalazłam żadnego konkretnego kształtu. Zerknęłam na nią myślałam, że to jakaś abstrakcja :) Lubię Muminki, ale nie sądzę, abym chciała o nich czytać... bajka mi wystarczy...
    ~Natalia

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna okładka. Ostatnio mam coraz większą ochotę na powrót do czasów dzieciństwa, co najprościej można osiągnąć czytając bajki i baśnie przeznaczone dla najmłodszych. Zapiszę sobie tytuł tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie Muminki zawsze będą tą pierwszą i najważniejszą bajką. uwielbiam po stokroć.

      Usuń
  12. O tak, to bardzo smutne, że niektóre książki nie są wznawiane i zwyczajnie zapominane...

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobrze byłoby znów przeczytać coś autorstwa Tove Jansson... Mój egzemplarz "Pamiętników Tatusia Muminka" już dawno się rozleciał - nie tyle z częstego czytania (choć to też miało jakiś wpływ;) co z powodu kiepskiego wydania. Ciekawe, jak teraz odebrałabym te powieści;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. książki tego typu są nieśmiertelne. polecam zapoznanie się z biografią Tovie, dopiero wtedy będziesz mogła dojrzeć, jak wiele ukrytych znaczeń znajduje się w Pamiętnikach (i nie tylko w nich).

      Usuń
  14. Zgadzam się w 100%. Jansson jest niesamowitą autorką, stworzyła wspaniałe historie i naprawdę warto je czytać. Szkoda, że wydawnictwa zapominają o jej twórczości. Jej książki umożliwiają przeniesienie się do zupełnie innego świata.... Szkoda, że teraz jest mało takich autorów

    OdpowiedzUsuń
  15. w tym roku wydawnictwo EneDueRabe rozpocznie publikację 5 tomów z komiksami Tove Jansson o Muminkach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem, śledzę i profil na FB i niecierpliwie przebieram nogami :)

      Usuń

Copyright © Varia czyta , Blogger