14:08

Dźwięki kolorów - Jimmy Liao

Przed paroma dniami zachwycałam się pomysłem na Księżyc zapomniał, a tu znowu opinia pełna podziwu. Wszystko za sprawą Dźwięków kolorów, które są kolejnym dowodem na to, że utalentowany autor nawet z bajki, potrafi stworzyć dzieło wyjątkowe.

Jimmy Liao, tworząc Dźwięki kolorów, oparł się na świecie niewidomej dziewczyny, która schodząc do metra, wnika jak gdyby w inną rzeczywistość. Jej zmysły się wyostrzają, wyobraźnia zaczyna intensywnie pracować, lecz napierający zewsząd tłum ludzi, nie ułatwia jej podróżowania. Każdy gdzieś się spieszy, trąca ją, popycha. W końcu bohaterka traci orientację i żeby nie popaść w panikę, wyobraża sobie słonie oraz inne niezwykłe stworzenia.

Pisałam to poprzednio, powtórzę i teraz – twórczość Liao można interpretować na tysiące różnych sposobów, a każdy z nich to prawdziwa uczta dla naszych zmysłów. Bajka potraktowana dosłownie to dowód na to, jak niewidomi radzą sobie w okrojonym przez chorobę świecie. Z kolei rozumiana metaforycznie, stanie się odpowiednikiem życia, który budzi w nas refleksję nad własną codziennością.

Czasami żeby zobaczyć więcej, musimy zamknąć swoje oczy, a żeby lepiej zrozumieć świat, czytać takich autorów. Serdecznie zachęcam do lektury. U Liao największa magia, kryje się zawsze pod okładką.

Jimmy Liao „Dźwięki kolorów”
Ilość stron: 128
Wyd. Officyna
Ocena: 5/6

25 komentarzy:

  1. Wspaniała książka. Poetycka i piękna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tego Autora, ale po tak obiecującej opinii muszę się skusić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam obie jego ksiażki. ich czytanie, to naprawdę niezwykła przygoda.

      Usuń
  3. Niedawno też ją czytałam :) Liao naprawdę zachwyca...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tej książeczce, ale skoro tak polecasz, to będę mieć ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm... chyba bardziej przeczytałabym ją jako metaforyczne przedstawienie życia :)
    ~Natalia
    (http://caput-alterum.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każdy sposób odbioru jest dobry. jego bajki są jak poezja.

      Usuń
  6. Podoba mi się możliwość możliwość różnej interpretacji, która zależy zapewne od czytelnika. Pomysł również bardzo ciekawy. Krótko mówią - Liao zachwyca, a ty nim kusisz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hm. Myślę, że sięgnięcie po twórczość Liao mogłoby być ciekawą przygodą :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe... Nie będę oryginalna, kiedy napiszę, że muszę sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. na mnie ta książka czeka do odebrania w bonito :D już nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam sporo pozytywnych opinii na temat tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie bym ją przeczytała! Podoba mi się to, że można ją odebrać na kilka sposobów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS: Nominowałam Cię do Liebster Blog Awards :) Szczegóły w notce!

      http://swiatkasiencjusza.blogspot.com/2014/01/liebster-blog-awards.html

      Usuń
  12. Super, jak będę miała okazję to na pewno sięgnę po twórczość tej autorki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jimmy, jak samo imię wskazuje, jest mężczyzną.

      Usuń
  13. Chętnie przeczytałabym tę bajkę gwoli oderwania się od rzeczywistości.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeśli chodzi o fabułę, to zapowiada się naprawdę ciekawie. Tobie książka się podobała, więc i ja z chęcią bym ją przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  15. Och ależ bym chciała dorwać ten tomik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaglądnij do najbliższej biblioteki, powinni go mieć, bo Liao jest dość popularny.

      Usuń
  16. Dopiero niedawno dowiedziałam się o istnieniu tego pisarza i mam wiele jego książek w planach.

    OdpowiedzUsuń
  17. Marzy mi się ta książka już od jakiegoś czasu, ma piękne ilustracje :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger