10:56

Wiosna - Karl Ove Knausgård


"Czasem życie sprawia ból, ale zawsze jest po co żyć. Postarasz się o tym pamiętać?".

Urodzona miesiąc za wcześnie, ale o mądrych, obserwujących oczach. Córka Karla jest już na świecie, a on w kolejnej części listów adresowanych do niej zmienia formę swojej wypowiedzi. Nie są to już fragmenty wyrwane z rzeczywistości, przedmioty, osoby, zjawiska. To wspólne życie i relacja z pierwszych miesięcy spędzonych razem.

Jak wygląda ich typowy dzień? Co lubi rodzeństwo, jakim ojcem czuje się Karl Ove? Wiosna to odrodzenie się uczuć i fala nowych emocji. To kolejne obowiązki i świadome ich wypełnianie. To troska, strach i moment refleksji nad własnym dzieciństwem. 

Trzecia pora roku to forma literacka bliźniaczo podobna do Mojej Walki. Rodzaj książki, która bezpośrednio przemawia do czytelnika, ale jest też poważniejsza w swoich rozważaniach. Dużo miejsca poświęcone zostało chorobie żony i jej zmaganiom z depresją. Karl świadomie o tym wspomina, mając nadzieję, że córka w pewnym momencie to wszystko zrozumie.

Spotkanie z człowiekiem, który widzi więcej i czuje głębiej. Z każdą kolejną książką przepadam bardziej w jego prozie.

Jesień   I   Zima   I   Moja Walka t. 1   I Moja Walka t.2   I   Moja Walka t.3   I   Moja Walka t. 4


Książkę kupisz na 
Księgarnia BookMaster
Ilość stron: 276
Wyd. Literackie
Ocena: 5/6 

4 komentarze:

  1. Przepiękne zdjęcia. A co do autora to ja też chcę kiedyś przepaść w jego prozie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O widzę, że Karl wraca na typowe dla siebie tory ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie za specyficzny autor i przesadny w swoich wynurzeniach - przygody w toalecie mnie nie interesują.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger