10:14

Mleko i miód - Rupi Kaur


"Wczoraj w nocy obudził mnie płacz mojego serca, jak mogę ci pomóc spytałam, napisz książkę, powiedziało serce". 

Mleko i miód to emocje zamknięte w krótkiej, poetyckiej formie: cierpienie, które wywołuje miłość i kochanie łamiące serce, to zrywanie pełne ulgi oraz gonienie które krzepi. Cztery rozdziały, mnóstwo pięknych ilustracji. Słowa trafiające w punkt i zdania przekazujące więcej niż opasłe książki.

Rupi Kaur dotyka intymności, bo pisząc o kobietach odziera je z wszechmocy, ujawniając w ten sposób czułe, często zranione wnętrze. Krzywda doznawana od ojca, wszelkiego rodzaju nadużycia, przeciwstawione zostały bezgranicznej miłości skierowanej do dziecka i partnera. To niesamowite, jak jedna osoba może przeżywać tyle skrajnych emocji, często skierowanych do tej samej osoby.

Twórczości Rupi nie stanowią typowe wiersze, to raczej forma obrazowania wydarzeń, bo poezję interpretować można dowolne, a Mleko i miód nie daje nam tego wyboru.

Oryginalna forma przekazu. Brawo Rupi Kaur!

Rupi Kaur "Mleko i miód"
Ilość stron: 210
Wyd. Otwarte
Ocena: 6/6
Premiera: 20 lutego 2017r.

5 komentarzy:

  1. O kurcze, muszę dorwać tę książkę! A taka niepozorna się wydaje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisuję tytuł na listę. Ciekawi mnie ta pozycja.

    OdpowiedzUsuń
  3. ... zapowiada się naprawdę ciekawie :-) ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne wydanie, a teksty wydają się być niesamowicie klimatyczne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama nie wiem czy to moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger