10:10

Do zobaczenia w zaświatach - Pierre Lemaitre


Eksplozje, świszczące kule, z każdej strony niebo rozdzierane przez rozbłyski ognia. W którym kierunku nie spojrzeć, tam rozgrywa się dramat. Człowiek, przeciw człowiekowi, okrzyki rannych...

Do zobaczenia w zaświatach to świadectwo wojny. Opowieść o tych, którzy walczą, a przede wszystkim o tych, którzy wrócili.

Albert żyje dzięki poświęceniu Eduarda. Mężczyzna wydobył go z zasypu, jednak sam stracił przy tym część swojej twarzy. Oszpecony i balansujący na granicy bólu oraz szaleństwa, w pewien sposób staje się najważniejszą dla Alberta osobą. Ten w poczuciu obowiązku dba o niego, a nawet pomaga zmienić mu tożsamość. Ich wspólne życie - ubóstwo, problemy zdrowotne, w końcu odnaleziona w sobie pasja i... żyłka do finansowych oszustw.

Pierre Lemaitre w wyjątkowy sposób prezentuje prawdę o żołnierzach wracających z frontu, a jednocześnie wprowadza do książki kryminalną nutę. Jego bohaterowie są inni, nietypowi, każdy ma sumieniu grzeszki i właściwie do samego końca człowiek nie wie, czego się po nich spodziewać.

Obawiałam się, że Do zobaczenia w zaświatach w zbyteczny sposób będzie przesycone wojną. Tym czasem jestem nim najzwyczajniej w świecie oczarowana. Ta historia ma w sobie wszystko - tajemnicę, smutek, a nawet nieco humoru. Zdecydowanie najciekawsza lektura sezonu!

Za możliwość lektury dziękuję Wydawnictwu
 http://www.wydawnictwoalbatros.com/ksiazka,1754,4018,gra-singli.html
Pierre Lemaitre "Do zobaczenia w zaświatach"
Ilość stron: 544
Wyd. Albatros
Ocena: 6/6!

4 komentarze:

  1. Nie planowałam czytać tej książki, ale teraz mam na nią ogromną ochotę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam na liście od dawna. Jestem ciekawa tej powieści, bo dużo czytałam (i ogladałam dokumentów) o próbach rekonstrukcji twarzy żołnierzy oszpeconych na froncie Iwś. Nawet dość niedawno był gdzieś w necie artykuł o rzeźbiarce, które malowała protezy twarzy żołnierzom.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wędruje na moją listę do przeczytania, pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię Pierre'a Lemaitre'a w wydaniu kryminalnym, ale obawiałam się sięgnięcia po tę książkę. Sama nie wiem - bałam się, że będzie nudna i, jak mówisz, przesycona wojną? Cieszę się, że wypada tak dobrze, bo pewnie prędzej czy później po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger