09:19

Niechciani - Yrsa Sigurðardóttir

Miałam się rozwodzić o tym, jaka to Islandia jest dzika i niedostępna. Że większość zamieszkujących ją osób, jest ze sobą spokrewniona, ale po co, skoro sens całego tekstu można zawrzeć w jednym tylko zdaniu: Yrsa to jedna z najlepszych współczesnych pisarek. Kropka.

No dobra, jedno zdanie to byłoby stanowczo za mało, zwłaszcza, że Niechciani są literaturą, która zasługuje na dobrą reklamę. Uważajcie więc – ilość zachwytów nie zostanie w żaden sposób ograniczona.

Ódinn, zastępując swą niedawno zamarłą koleżankę z pracy, otrzymuje zadanie, aby zbadać sposób funkcjonowania jednego z ośrodków dla trudnej młodzieży. Placówkę zamknięto blisko czterdzieści lat temu, ale zagadkowy zgon dwójki jego wychowanków, budzi wątpliwości do dnia dzisiejszego.

Widmo tamtej śmierci miesza się z dramatem, który niedawno spotkał również jego. Była żona zginęła w nieszczęśliwym wypadku, a córka, którą widział zaledwie kilka razy w życiu, zamieszkała z nim pod jednym dachem. Nie wiadomo więc czy to na skutek nagromadzonego stresu, czy może przez historie, które panoszą się w jego głowie, Ódinn zaczyna widzieć i słyszeć coś czego nie ma…

Niechciani to mistrzowskie połączeniem grozy z obyczajem. Hałasy, gęsta atmosfera. Od tej książki ciarki wędrowały mi po plecach! Znakomita proza i pretendent do miana thrillera roku. Yrsa Sigurðardóttir kolejny raz udowodniła, że nie ma sobie równych. Brawo!


Yrsa Sigurðardóttir „Niechciani”
Ilość stron: 336
Wyd. Muza
Ocena: 5,5/6

27 komentarzy:

  1. Thrillery czytam rzadko, niekiedy tylko odnajduję się w tym gatunku, ale w tym wypadku zrobię wyjątek, bo zapowiada się naprawdę ciekawa lektura :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak naprawdę bardzo ciężko jest znaleźć dobry thriller, więc może to nie wina samego gatunku, ale autorów, którzy nie dają sobie z nim rady.

      Usuń
  2. Dzięki Tobie trafiłam na Miniaturzystkę:) świetna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciesze się, że książka nie zawiodła, wg. mnie jest idealna :)

      Usuń
  3. Same dobre recenzje ta książka zbiera. Jak do tej pory to czytałam trzy powieści autorki i bardzo mi się wszystkie podobały. Na razie jestem w trakcie cyklu o Thorze, ale na "Niechcianych" też przyjdzie czas :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w planach, bo czytam tylko same pozytywne recenzje :) Jestem ciekawa jakie ta książka zrobi wrażenie na mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow! ta pozycja jest u mnie obowiązkowa :D jak dobrze,że jesteś ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. No, no. Nie znam jeszcze książek tej autorki, ale nabrałam ochoty na poznanie choćby jednej z nich.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, jaka rekomendacja ;) Chciałbym przeczytać tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak, pewnie przeczytam, choć jeśli jest podobne do Pamiętam cię, to zachwytów nie będzie. Dobra rzecz jak na skandynawską, ale mimo całej mojej sympatii do Yrsy, tyle mogę o niej - pisze znośnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie znalazłam dziś ją u siebie na czytniku i już czytam :D

      Usuń
    2. trzymam więc kciuki, by wypadła lepiej od Pamiętam cię.

      Usuń
  9. "Pamiętam cię" tej autorki na zawsze pozostanie w mojej pamięci. Umie babka stworzyć klimat jak nikt inny. Bardzo chcę przeczytać Niechcianych, może kiedyś mi się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A wyobraź sobie, że czytając ją chodziłąm na nocną zmianę, idź w nocy po 22 samej brrr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie zazdroszczę, choć ostatnio mam schizowy nastrój i coś mi się zdaje, że dziś w nocy włączę Blair Witch Project.

      Usuń
  11. Woow! Po takiej recenzji nie pozostaje mi nic innego jak zapoznać się z twórczością tej autorki!

    OdpowiedzUsuń
  12. Książkę na pewno przeczytam. Z resztą nie tylko tę, autorka mnie bardzo intryguje.

    OdpowiedzUsuń
  13. Podobali mi się "Niechciani", ale powieści z Thorą lubię bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie z Thorą czy bez, Yrsę biorę w ciemno.

      Usuń
  14. W swoich zbiorach mam inną książkę tej autorki - jeśli mi się spodoba, może rzucę okiem i na ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cały czas zbieram się za prozę tej autorki, ale jeszcze nie zdążyłam się z nią zapoznać. Mam nadzieję, że po świętach będę miała na to czas :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Cieszę się, że mam ją u siebie :D Zbiera dobre opinie :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Podpisuję się pod Twoją opinią czym tylko mogę - dla mnie to jest thriller roku.

    OdpowiedzUsuń
  18. Już się nie mogę doczekać, aż zabiorę się za ta lekturę ^_^

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger