10:16

W powietrzu - Inga Iwasiów

W powietrzu to opowieść o kobiecie, która odkrywa miłość do samej siebie. Poznajemy ją w czternastym roku życia i tak stopniowo, coraz głębiej, wnikamy w jej sensualny świat, w związki z przypadku i bez zobowiązań. W autoerotyzm, trójkąty, relacje homoseksualne, romans z nauczycielem…

Książce nie pomogło, że dzieje się w czasach PRL-u, ani że w ciekawy sposób opisuje psychikę bohaterki. Inga Iwasiów i moje gusta literackie nie mają szans się pogodzić. Kompletnie nie ta wrażliwość, tematyka, a już tym bardziej, sposób patrzenia na świat. Szkoda na takie spotkania czasu oraz wpisywanych na stronę słów. 

Nie podołałam więc nie będę autorce "wtykać". Żyjemy w zbyt różniących się od siebie światach. Tyle.

  

Inga Iwasiów "W powietrzu"
Ilość stron: 272
Wyd. Wielka Litera
Ocena: 2,5/6

20 komentarzy:

  1. Autorkę znam tylko "ze słyszenia", ale miałam o niej całkiem niezłe zdanie. I tu też zapowiadało się dość intrygująco... Ale chyba nic z tego. Nie będę próbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. ,,W powietrzu" czeka na mnie na półce. Postaram się nie zniechęcić do lektury i podejść do niej z otwartą głową, ale z drugiej strony nie nastawiam się na hurraoptymizm i cuda. Może być dobrze, ale i może lektura się nie udać, przynajmniej tego mam świadomość :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie już Blogotony bardzo zawiodły. W powietrzu trafiło do mnie przypadkiem, ale uznałam, że dam Iwasiów szansę - w tym przypadku ostatnią.

      Usuń
  3. o proszę...w takim razie rezygnuję...

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że książka nie sprostała Twoim oczekiwaniom. W takim razie i ja wolę nie ryzykować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Obawiałam się tej lektury i widzę, że moja intuicja mnie nie zawiodła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm, raczej nie podjąłbym się przeczytania tej powieści. Niestety, nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Raczej mnie ta książka nie zainteresowała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przy takiej ocenie raczej mało kogo zainteresuje ;)

      Usuń
  8. Mam jej inną książkę na półce i chcę sprawdzić, czy jej sposób pisania mi się spodoba. Ale już sama tematyka "W powietrzu" mnie nie zaciekawiła, więc tę odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Oo. Skutecznie mnie odrzuciłaś od tej książki. Wolę nie ryzykować.

    OdpowiedzUsuń
  10. Hmmm... Wydaje się być czymś ciekawym, może mi się spodoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Okładka, fabuła dość ciekawa, ale widzę że sobie raczej odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Więc sobie odpuszczam, niestety.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdecydowanie mnie zniechęciłaś...

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj nie dla mnie, zdecydowanie. Chociaż gdyby mi wpadła w ręce poczytałabym - choćby, żeby wyrobić sobie zdanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z biblioteki można zabrać, do kupna bym się jednak nie rzucała.

      Usuń

Copyright © Varia czyta , Blogger