12:14

Na rozgrzewkę: zupa krem z dyni


Jakie warzywo jest najlepsze o każdej porze roku? Oczywiście dynia! 

Uwielbiam ją za smak i możliwości jakie oferuje. Dawno temu przedstawiałam sposób na kaszę jaglaną z jej udziałem, a dziś mój wczorajszy eksperyment - zupa krem idealna na zimowe chłody. Jest pikantna, mocno czosnkowa i fantastycznie rozgrzewająca. 

Składniki: 
  • 1 kg dyni
  • 3 duże ziemniaki
  • 1 duża marchewka
  • 2 cebule
  • 2-3 ząbki czosnku
  • kurkuma, imbir, pieprz, sól, curry, cukier, chilli
  • 1 litr bulionu warzywnego
  • oliwa

Przygotowanie:

Dynię, marchewkę i ziemniaki siekamy na kawałki, zalewamy bulionem i gotujemy aż zmiękną - ok. godziny. W między czasie pokrojoną cebulę szklimy z odrobiną oliwy na patelni, dodajemy do niej przeciśnięte przez prasę ząbki czosnku i całość dorzucamy do garnka. 

Kiedy warzywa są już miękkie dodajemy łyżeczkę cukru i blendujemy na gładki krem. Następnie doprawiamy wedle uznania resztą przypraw - zalecam hojność i dużo, dużo curry :) 

Zupę można podawać z kleksem śmietany lub jogurtem naturalnym, posypać pestkami z dyni albo grzankami. 

Smacznego!

28 komentarzy:

  1. Ale pyyycha! Muszę wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam zdjęciena instagramie i slinka mi pociekła do ust. Chyba spróbuje 'kucharzyć' :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już drugi dzień się nią zajadam i żałuję, że to już koniec. zachęcam spróbować!

      Usuń
  3. No no...Moja babcia też robi zupę z dyni, ale jest inna niż twoja. No ale równie pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tę zupę. Prosta w przygotowaniu i bardzo pyszna :)
    www.krzywaprosta.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłaś mi niesamowitego smaku na dynię;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie przypadam za dynią, ale zupę-krem z papryki uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z papryką muszę przetestować, podobnie jak zupę z ciecierzycy.

      Usuń
  7. Ciekawe czy mi posmakuje. Kiedyś robiłam podobną i nie było to dobre doświadczenie...

    OdpowiedzUsuń
  8. To nie jest zupa -krem , jak na krem jest zbyt lejąca,to z powodu bulionu
    poza tym polecam zupy kremy z pieczonych warzyw-dyni ,papryki i pomidorów,kukurydzy a dynia+papryka to genialne połaczenie
    pyszna jest tez zupa dyniowa z dodatkiem curry i mleka kokosowego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kremem nazywam wszystkie zupy, których składniki się potem miksuje. możliwe, ale popełniam w tym momencie błąd, nie mniej moja wyszła całkiem gęsta. łyżka może w niej nie stoi, ale typowo przelać się jej też nie da.
      dziękuję za sugestię z pieczoną dynią i papryką - wypróbuje następnym razem.

      Usuń
  9. Uwielbiam krem z dyni! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię krem z dyni. Chyba będę musiała wypróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda pysznie i na pewno tak smakuje. Chętnie skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wstyd przyznać, ale nigdy nie jadłam niczego z dyni :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękne zdjęcia! A dyni ja niestety nie lubię, ale wszelkie inne kremy tak :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nie cierpię kremu z dyni... może miałam zły przepis, ale dla mnie ta zupa jest ohydna...

    OdpowiedzUsuń
  15. Słyszałam same pozytywne opinie na temat tego kremu. Muszę w końcu spróbować...:)
    Uwielbiam Twoje zdjęcia....:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mniam! Wprawdzie nigdy nie jadłam, ale czas spróbować. Tylko gdzie ja dynię znajdę... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cały czas mają je na marketach. wczoraj widziałam je np. w tesco.

      Usuń
  17. Najlepsza zupa <3 Ja gotuję z samej dyni ze świeżym imbirem i przyprawami (z lenistwa).

    OdpowiedzUsuń
  18. Kolejna wersja dyniowej - ja robię podobnie, tylko dynię piekę i dodaję już do warzyw, daję też fenkuł i zamiast cukru łyżeczkę miodu :) jemy pasjami!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ta zupka była już w moim domu robiona dwa razy. Jest po prostu wspaniała :) mam jeszcze dynię i na pewno w ciągu najbliższych dni ją powtórzę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Robiłam ostatnio, ale bardzie w wersji light bez marchewki i ziemniaków też jest dobra :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger