15:52

My - David Nicholls


Douglasa czekają wymarzone wakacje, podróż po Europie śladami, które wydeptali z żoną w młodości. Będą podziwiać wielkie dzieła sztuki, spacerować uliczkami… tak… będą, ale tylko w teorii… Connie przed wyjazdem oznajmia Dougowi, że chce od niego odejść. Nie wie jednak kiedy, ani dlaczego to robi. Na razie pakuje walizki i oświadcza, że całą rodziną, będą jednak zwiedzać tę przeklętą Europę.

Z nadzieją w sercu Douglas poddaje się temu i jedzie. Wierzy, że wycieczka podreperuje ich związek,  a syn ponownie zacznie z nim rozmawiać. Potwierdza hotele, bukuje bilety i na własne życzenie, wpędza się w gigantyczne kłopoty. 

Lawirując między przeszłością i teraźniejszością, poznajemy historię burzliwego związku, który można skwitować hasłem: przeciwieństwa się przyciągają. Connie i Doug są niczym ogień i woda. Ona, szalona artystka lubiąca towarzystwo ludzi; on, stoicki naukowiec obserwujący muchy w laboratorium. Są tacy, co powiedzą, że ten związek nie mógł się udać, jednak w tej przedziwnej mieszance była fura miłości. 

Książka zachwyciła moje oczy i umysł. Nicholls po raz kolejny, dowiódł swego mistrzostwa w kreacji bohaterów oraz w budowie historii. Bywa zabawnie, jest mądrze, wydaje mi się, że jako całość, nie mogła wypaść ona lepiej. Uśmiałam się z wpadek i pościgów, dowiedziałam się skąd w Albim wzięło się tyle złości, a nawet nauczyłam się trochę na temat mistrzów malarstwa. Pamiętajcie tylko - powieści Davida czyta się łatwo, bo zdają się być komedią, ale gdy zastanowimy się nad nimi głębiej, nikomu nie jest do śmiechu. 

Przewrotna, znowu świetnie napisana, historia o relacjach i rozstaniach. Opowieść o rodzinie, o trudach młodości, ponieważ My to nie tylko bycie we dwoje, także ci którzy od nas odeszli, ci przy których nas zabrakło.


David Nicholls "My"                                                                    David NichollsJeden dzień
Ilość stron: 480
Wyd. Świat Książki
Ocena: 5,5/6
Premiera: 04.02.2015r.

21 komentarzy:

  1. Na pewno przeczytam i liczę, że się nie zawiodę i będzie równie dobra jak "Jeden dzień" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobra lektura na wakacyjny relaks :) Przeczytam, opalając się na sopockiej plaży.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyta się ją w mgnieniu oka, ale typowo wakacyjną lekturą bym jej nie nazwała. gdy się trochę pokopie, wiele mądrych rzeczy można w niej znaleźć.

      Usuń
  3. Czekałam na recenzję tego tytułu, bo zastanawiam się nad tym czy przeczytać;)) Widzę, że tak:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię tego autora i cieszę się, że na rynku pojawiła się kolejna jego książka. Brzmi ciekawie, naprawdę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znam tylko Jeden dzień, mimo że trzy inne tytuły też zostały wydane. patrząc jednak na mało przychylne im opinie, nie chce sobie psuć o autorze zdania.

      Usuń
  5. Już nie mogę się doczekać premiery :) "Jeden dzień" autora bardzo mi się podobał i dużo obiecuję sobie po "My" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja jeszcze nie poznałam książki "Jeden dzień", więc "My" na razie sobie odpuszczę... Ale jeśli się zakocham w "Jeden dzień" to z pewnością przeczytam i tą książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam, ekranizacja Jednego dnia też jest bardzo dobra.

      Usuń
  7. Dałabym się skusić na tę lekturę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o książce, ale kojarzę "Jeden dzień". Mam nadzieję, że będzie równie dobre jak mówią ;)
    Zapraszam do siebie,
    http://worldofbookss.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  9. no no ale historia! :) zapowiada się ciekawie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale rewelacyjna okładka!;) Uwielbiam książki, które na pozór wydają się przyjemne i łatwe do czytania,a w rzeczywistości niosą za sobą coś więcej niż tylko śmiech....

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam ochotę na tą książkę i to okropną :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam powieści tego autora, ale chyba się skuszę i przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. O jejku, nie mogę się doczekać, aż dostanę tę książkę w swoje ręce. Jeden dzień bardzo mi się podobał!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger