13:53

Stos z przełomu roku


Vladimir Nabokov "Lolita" - noworoczne postanowienie - czytać więcej klasyki! Lolita ma tyle samo wielbicieli, co zagorzałych przeciwników. Zobaczymy po której stronie ja zostanę. 
Marcin Wroński "Kwestja krwi
Rebecca Donovan "Oddechy: Oddychając z trudem" - uwaga, seria szuka nowego domu.    recenzja
Cecelia Ahern "Love, Rosie"      recenzja
Piotr Kulpa "Mroczne siedlisko: Pan na Wisiołach"     recenzja
Alan Bradley "Gdzie się cis nad grobem schyla"  - uwielbiam tytuły jego książek oraz główną bohaterkę.
Mark Helprin "Zimowa opowieść" - nie rozumiem fenomenu tej książki.     recenzja 
Marcin Prokop "Jego wysokość Longin"      recenzja
Ragnhild N. Grødal "Bestia!"       recenzja
Knut Hamsun "Błogosławieństwo ziemi" - polecona przez Dominikę kwintesencja Skandynawii - dziękuję.
S. J. Watson "Zanim zasnę" - mierzyłam się do książki od ponad roku, w końcu ekranizacja z Nicole Kidman zmusiła mnie do mobilizacji.


Dorota Świątkowska "Moje wypieki i desery na każdą okazję" - drugi tom najlepszej, polskiej książki o słodkościach.
Levi Henriksen "Śnieg przykryje śnieg" - W drodze do domu zachwyciło mnie formą oraz puentą, mawiają, że Śnieg jest jeszcze lepszy.
Lars Saabye Christensen "Odpływ" - właśnie czytam - znakomita powieść, choć główny bohater jest starsznie denerwujący.
Anna Janko "Mała zagłada


Tak wyglądają moje zdobycze z grudnia i stycznia. Coś was zaciekawiło? Na coś czekacie?

48 komentarzy:

  1. Same cuda! Chciałabym poznać twórczość pana Wrońskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Odpływu" bardzo zazdroszczę! Jakbyś się go chciała później pozbyć, to pamiętaj o mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie zanosi się aby książka miała pójść dalej. skandynawskie cuda zostają ze mną ;)

      Usuń
  3. Mamy podobny gust czytelniczy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ,,Lolitę" również mam w planach i drażni mnie to, jak odkładam w czasie sięgnięcie po nią. Czekam na twoją recenzję, może to mnie zmotywuje do podjęcia decyzji :).

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym poznać serię Oddechy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic specjalnego. myślę nawet, że dwa tomy, które posiadam, puszczę dalej w świat.

      Usuń
  6. Mnóstwo super książek, ,,Love, Rosie" też mam na swoim stosiku i niedługo zacznę jej lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Od paru dni mam chęć przeczytać "Małą zagładę". Wiem, że to ciężka książka, ale myślę że warto ją poznać. Z pozostałych chyba nic nie czytałam, choć oczywiście kojarzę tytuły większości. Z tą klasyką też miałam takie plany w tym roku, ale muszę najpierw wygrzebać się z zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. liczę, że Mała zagłada będzie przypominać prozę Romy Ligockiej. wiele po książce oczekuję.

      Usuń
  8. Lolitę czytałam dawno i mnie nie zachwyciła. Niestety ;/

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. masz na myśli Josepha Delaneya? fantastyka to zupełnie nie moja bajka.

      Usuń
    2. Pomyliło mi się z Bradleyem. Przepraszam, mylą mi się ich nazwiska, chodziło o Alana Bradlleya i Flawie :)

      Usuń
  10. MARZĘ o: "Małej zagładzie" Anny Janko - choć wiem, że to nie będzie łatwa i przyjemna książka...

    OdpowiedzUsuń
  11. żadnej z tych książek nie miałam okazji jeszcze czytać;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Połowę z tych cudeniek chciałabym mieć u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Też zamierzam ponadrabiać zaległości w przypadku klasyki - oby udało się nam! :) MUSZĘ przeczytać "Lolitę", "Oddychając z trudem", "Love, Rosie", "Jego wysokość Longin" oraz "Małą zagładę".

    OdpowiedzUsuń
  14. Lolita jest niezła, ja lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ile cudowności... Miłej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  16. "Odpływy" podobno bardzo dobre ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj bardzo, bardzo. właśnie go skończyłam i będę myśleć, jak przekuć emocje w słowa.

      Usuń
  17. Sama chętnie przeczytałabym Love, rosie i Kwestię krwi;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie się prezentują te twoje stosy:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ma wielki apetyt na "Zimową opowieść" i "Zanim zasnę" :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Lolita jest cudowna! Takiego operowania słowem już się dziś nie spotyka...:) Język mnie całkowicie uwiódł;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli reszta książki jest taka jak pierwszy wers, na pewno będzie ciekawie :)

      Usuń
  21. Tak jak Ty polecam "Oddychając z trudem" i "Mroczne siedlisko". Warto zapoznać się z obiema książkami, a jeżeli chodzi o Twój stos, chętnie podkradłbym "Lolitę" :)

    OdpowiedzUsuń
  22. "Love, Rosie" już za mną. "Oddychając z trudem" czeka w kolejce.
    Natomiast "Mroczne siedlisko" i "Lolita" to cosie, które chciałabym bardzo przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zazdroszczę nowej Flawii :) Zarezerwowałam sobie w bibliotece, ale jeszcze czekam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystkie w rządku stoją na półce, ale nim wezmę się za najnowszą, muszę sobie przypomnieć pierwsze jej części.

      Usuń
  24. Zanim zasnę czytałam i polecam :) Zazdroszczę Lolity i Moje wypieki i desery... :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Tez mam postanowienie, żeby w końcu wziąć się za "Lolitę" - jestem bardzo ciekawa, czy przypadnie mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  26. "Oddychając z trudem" i "Mroczne siedlisko" również za mną - bardzo dobre lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oddychając mnie nie uwiodło, za to Siedlisko jest fantastyczne!

      Usuń
  27. Niedawno rozpoczęłam przygodę z Flawią i już nie mogę się doczekać kiedy poznam kolejne tomy ;)
    Z przyjemnością przeczytałabym również książkę Wrońskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękne okazy i cudeńka, oko cieszą :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Hamsuna nie wspominam za miło jako lekturę z czasów studiów. Nuda, nuda i jeszcze raz nuda. Ale po raz kolejny cieszą mnie skandynawskie akcenty w Twoich stosach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecono mi go jako klasykę nr 1, więc zobaczymy jak sama go odbiorę. stał samotnie w bibliotece, uznałam, że go przytulę ;)

      Usuń
  30. MAŁA ZAGŁADA mnie zainteresowała

    OdpowiedzUsuń
  31. Czekam na recenzje tym bardziej, że żadnej przedtem nie czytałam.
    Widzę, że masz kotka. W takim razie porządny z Ciebie czytelnik :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger