13:24

Vera - Anne Swärd


Oto świat, w którym porzucanie kobiet przez mężczyzn, nie było niczym nadzwyczajnym. 

Sandrine bierze ślub. Ten dzień to ma być jednej z najważniejszych dni w jej życiu, jednak zamiast się cieszyć, zaczyna wspominać całe swoje życie. Czas, kiedy wraz z matką i siostrami wyjechały do małej osady w Polsce. Jak uciekały przed wojną, jak los postawił jej drodze przyszłego męża - Ivana.

Vera Anny Swärd to książka, której nie da się pochłonąć za jednym razem. Akcja powieści lawiruje między dwoma światami - obecnym życiem Sandrine oraz wspomnieniami z lat, gdy wraz z matką i siostrami starały się przeżyć. Podział między wydarzeniami nie jest zbyt oczywisty, dlatego skupienie oraz uwaga stają niezbędnymi elementami czasu, jaki książce poświęcamy.

Sama opowieść przepełniona jest uczuciami, które jakoś autorzy nordyccy, najwierniej potrafią odtworzyć. Może to sprawa pierwszoosobowej narracji, a może talentu samej Anne Swärd, na pewno jej książka pełna jest napięcia i tajemnic, zaś ujęcie wszystkiego w realne wydarzenia czasów wojny, sprawia, że we wszystko dużo łatwiej jest nam uwierzyć.

Vera to nietypowa historia relacji na linii matka i córka. Opisana poetyckim językiem, skreśli przed nami głębię skomplikowanych matczynych uczuć i powinności.


Anne Swärd "Vera"
Ilość stron: 424
Wyd. Literackie
Ocena: 4,5/6

4 komentarze:

  1. Mam nadzieję, że będzie mi dane przeczytać tę książkę, bo naprawdę jestem jej ciekawa. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też jestem ciekaw tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam ją przy łóżku i się nie moge doczekac, ale staram się zachować silna wolę i pilnowac kolejki

    OdpowiedzUsuń
  4. Już wielokrotnie przewinęła mi sie ta książka przed oczami i szczerze powiem, kusi mnie. Lubię takie historie i z chęcią poznam treść ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger