08:41

Keanu Reeves - Larissa Zageris, Kitty Curran


Drugiego września urodziny obchodzi jeden z najciekawszych aktorów Hollywood - Keanu Reeves. Jest to myślę idealna okazja, aby przybliżyć sobie jego postać oraz poznać kilka ciekawostek z jego życia, które wbrew pierwszemu mniemaniu, wcale nie było usłane różami.

"Oto człowiek, który jadł babeczki z Samotnością, pokonał Śmierć i przechytrzył Diabła - i to dwa razy".


Prywatnie Keanu urodził się w Libanie, chodź w rzeczywistości jest Kanadyjczykiem. Jako dziecko sporo się przeprowadzał, ale mimo bycia dyslektykiem, nauka nie stanowiła dla niego problemu. Zafascynowany Shakespearem, postanowił w liceum spróbować swoich sił w aktorstwie i tak, w ogromnym skrócie, wszystko się zaczęło.

Obsadzany w zdumiewająco różnych rolach, skutecznie unika szufladkowania. Odrzuca celebryckie zwyczaje, wybierając ścieżkę artysty (gra w teatrze, ma własny zespół muzyczny, unika ścianek oraz ceni swoją prywatność). Chętnie udziela się w akcjach charytatywnych, a swego czasu w tajemnicy dofinansował nawet szpital dziecięcy.

Książka Keanu Reeves to przede wszystkim podróż przez filmografię aktora, przetykana informacjami z jego prywatnego życia oraz hołd złożony jego talentowi i odwadze do okazywania uczuć. Przytaczane przez autorki cyniczne, a momentami wręcz negatywne opinie o jego grze aktorskiej, kontrastują z kolejnymi sukcesami, jakie filmy z Keanu odnosiły na wielkim ekranie. Bo nie ważne jest, co mówią krytycy, widzowie i tak go uwielbiają i doceniają ilość serca, jaką wkłada w każdą z podejmowanych ról.

Larissa Zageris, Kitty Curran stworzyły ciekawą, ale zdecydowanie za krótką i zbyt okrojoną biografię aktora - nie sposób wyrobić sobie zdanie na temat jego osoby, ponieważ Keanu to swego rodzaju laurka wystawiona artyście, a nie obiektywne fakty z jego życia.

Książka bardzo popkulturowa, za to przyjemna w odbiorze. Oryginalny sposób na opisanie filmografii. 

Larissa Zageris, Kitty Curran "Keanu Reeves"
Ilość stron: 192
Wyd. Znak Horyzont
Ocena: 4/6

6 komentarzy:

  1. Tym razem, to nie publikacja dla mnie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja mam wprost przeciwnie do Agnieszki. Z chęcią sięgnę, to jeden z moich ulubionych aktorów. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Reevesa jako aktora, a książka już czeka na półce!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam aktora. Nawet nie za bardzo go kojarzę. Ale też nie jestem specjalnie kinomanką, więc może dlatego. Inaczej pewnie chętnie sięgnęłabym po książkę, ale w tym wypadku spasuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wstyd mi się przyznawać, ale zawsze, gdy ktoś mnie pyta, czy kojarzę nazwisko jakiegoś autora, to nawet jeśli oglądałam jakikolwiek film z nim... to niestety zagraniczne nazwiska są moją wielką zmorą! W przeciwieństwie od nazwisk polskich... No cóż, może kiedyś uda mi się to naprawić ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. I kolejna opinia, która mówi, że książka bardziej wychwala Keanu niż mówi prawdę. Nie przepadam za takimi zabiegami w biografiach, ale postać Reevesa na tyle mnie interesuje, że chyba sięgnę mimo to. :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger