poniedziałek, 5 stycznia 2015

Na rozgrzewkę: zupa krem z dyni


Jakie warzywo jest najlepsze o każdej porze roku? Oczywiście dynia! 

Uwielbiam ją za smak i możliwości jakie oferuje. Dawno temu przedstawiałam sposób na kaszę jaglaną z jej udziałem, a dziś mój wczorajszy eksperyment - zupa krem idealna na zimowe chłody. Jest pikantna, mocno czosnkowa i fantastycznie rozgrzewająca. 

Składniki: 
  • 1 kg dyni
  • 3 duże ziemniaki
  • 1 duża marchewka
  • 2 cebule
  • 2-3 ząbki czosnku
  • kurkuma, imbir, pieprz, sól, curry, cukier, chilli
  • 1 litr bulionu warzywnego
  • oliwa

Przygotowanie:

Dynię, marchewkę i ziemniaki siekamy na kawałki, zalewamy bulionem i gotujemy aż zmiękną - ok. godziny. W między czasie pokrojoną cebulę szklimy z odrobiną oliwy na patelni, dodajemy do niej przeciśnięte przez prasę ząbki czosnku i całość dorzucamy do garnka. 

Kiedy warzywa są już miękkie dodajemy łyżeczkę cukru i blendujemy na gładki krem. Następnie doprawiamy wedle uznania resztą przypraw - zalecam hojność i dużo, dużo curry :) 

Zupę można podawać z kleksem śmietany lub jogurtem naturalnym, posypać pestkami z dyni albo grzankami. 

Smacznego!

28 komentarzy:

  1. Ale pyyycha! Muszę wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam zdjęciena instagramie i slinka mi pociekła do ust. Chyba spróbuje 'kucharzyć' :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już drugi dzień się nią zajadam i żałuję, że to już koniec. zachęcam spróbować!

      Usuń
  3. No no...Moja babcia też robi zupę z dyni, ale jest inna niż twoja. No ale równie pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tę zupę. Prosta w przygotowaniu i bardzo pyszna :)
    www.krzywaprosta.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prostota to klucz do wszystkich moich potraw :)

      Usuń
  5. Zrobiłaś mi niesamowitego smaku na dynię;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie przypadam za dynią, ale zupę-krem z papryki uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z papryką muszę przetestować, podobnie jak zupę z ciecierzycy.

      Usuń
  7. Ciekawe czy mi posmakuje. Kiedyś robiłam podobną i nie było to dobre doświadczenie...

    OdpowiedzUsuń
  8. To nie jest zupa -krem , jak na krem jest zbyt lejąca,to z powodu bulionu
    poza tym polecam zupy kremy z pieczonych warzyw-dyni ,papryki i pomidorów,kukurydzy a dynia+papryka to genialne połaczenie
    pyszna jest tez zupa dyniowa z dodatkiem curry i mleka kokosowego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kremem nazywam wszystkie zupy, których składniki się potem miksuje. możliwe, ale popełniam w tym momencie błąd, nie mniej moja wyszła całkiem gęsta. łyżka może w niej nie stoi, ale typowo przelać się jej też nie da.
      dziękuję za sugestię z pieczoną dynią i papryką - wypróbuje następnym razem.

      Usuń
  9. Bardzo lubię krem z dyni. Chyba będę musiała wypróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda pysznie i na pewno tak smakuje. Chętnie skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wstyd przyznać, ale nigdy nie jadłam niczego z dyni :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne zdjęcia! A dyni ja niestety nie lubię, ale wszelkie inne kremy tak :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie cierpię kremu z dyni... może miałam zły przepis, ale dla mnie ta zupa jest ohydna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko zależy od tego, jak go przyprawisz.

      Usuń
  14. Słyszałam same pozytywne opinie na temat tego kremu. Muszę w końcu spróbować...:)
    Uwielbiam Twoje zdjęcia....:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mniam! Wprawdzie nigdy nie jadłam, ale czas spróbować. Tylko gdzie ja dynię znajdę... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cały czas mają je na marketach. wczoraj widziałam je np. w tesco.

      Usuń
  16. Najlepsza zupa <3 Ja gotuję z samej dyni ze świeżym imbirem i przyprawami (z lenistwa).

    OdpowiedzUsuń
  17. Kolejna wersja dyniowej - ja robię podobnie, tylko dynię piekę i dodaję już do warzyw, daję też fenkuł i zamiast cukru łyżeczkę miodu :) jemy pasjami!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ta zupka była już w moim domu robiona dwa razy. Jest po prostu wspaniała :) mam jeszcze dynię i na pewno w ciągu najbliższych dni ją powtórzę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Robiłam ostatnio, ale bardzie w wersji light bez marchewki i ziemniaków też jest dobra :)

    OdpowiedzUsuń