13:10

Strych Tesli. Stowarzyszenie Accelerati - Neal Shusterman, Eric Elfman

Czytając Strych Tesli nie będziecie się nudzić. Jednak ostrzegam – spać i pracować też będzie wam trudno :)

Nick wraz z rodziną przeprowadza się do Colorado Springs po ogromnym pożarze, który strawił ich poprzedni dom. Próbując odnaleźć się w nowej rzeczywistości, chłopak urządza garażową wyprzedaż rupieci znalezionych na strychu. Zardzewiały toster, radio, stare baterie. Szereg niepotrzebnych nikomu przedmiotów, zaczyna wzbudzać nieoczekiwane zainteresowanie wśród tłumnie przybywających sąsiadów.

Szybko wychodzi na jaw, że każde urządzenie nie jest do końca tym, czym być się wydaje. Aparat uwiecznia sceny z przyszłości, ogniwo ożywia umarłych, magnetofon zaś nagrywa… myśli. Kto umieścił te dziwne przedmioty w nowym domu Nicka, i jakie jest ich prawdziwe zadanie?

Strych Tesli przeczytałam w ciągu dwóch dni i ubolewam nad faktem, że książka nie została jeszcze oficjalnie wydana, ponieważ z chęcią przeczytałabym kontynuację. Duet Shusterman – Elfman bardzo sprawnie poradził sobie z tematem. Ich historia obfituje w różnego rodzaju niesamowitości, a jednocześnie nie przytłacza czytelnika natłokiem postaci, zdarzeń oraz tysiącem wykorzystanych pomysłów. Najważniejszy jest jednak bohater – Nick, który nie jest nastoletnim geniuszem. Ba, daleko mu nawet do przeciętnej ciamajdy, co w historiach tego typu jest naprawdę unikatem.

Brawa dla powieści za poczucie humoru, akcję i oryginalność. Dawno żadna "przygodówka" tak mi się nie spodobała.


Neal Shusterman, Eric Elfman "Strych Tesli. Stowarzyszenie Accelerati"

Ilość stron: 230
Wyd. Egmont
Ocena: 5,5/6
Premiera: 16 października 2013r.

27 komentarzy:

  1. Przyznam bardzo mnie zachęciłaś. Jestem ciekawa dlaszych losów Nicka. Czy dojdzie do tego co robią te przedmioty u niego w domu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie co tam robią jeszcze nie wiadomo, ale za to wyjaśni się jakie jest ich zadanie. książka będzie miała kontynuację, więc autorzy nie mogli wszystkiego od razu zdradzić.

      Usuń
  2. Fabuła książki brzmi nadzwyczaj ciekawie. W żadnej innej pozycji nie spotkałam się z tak oryginalnymi zastosowaniami wydawać by się mogło zwyczajnych sprzętów codziennego użycia. Gdy znajdę trochę czasu, to na pewno rozejrzę się za tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czyżby dziwne przedmioty na strychu chłopca miały jakiś związek z Nikola Teslą? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wnioskuje, że warto przeczytac :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O, myślę, że się skuszę na jej przeczytanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Normalnie nie zwróciła bym pewnie na nią uwagi, ale Twoja recenzja brzmi zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi się bardzo podobało. mam nadzieję, że też się nie zawiedziesz.

      Usuń
  7. Mam ebook'a, ale coś mi nie chce działać :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mój jest w formacie epub i na komórce oraz netbooku działa bez zarzutu - do otwierania używam aplikacji Aldiko. może masz coś nie tak z rozszerzeniem?

      Usuń
    2. Nie miałam na tablecie aplikacji Aldiko. Kolega informatyk kazał mi to pobrać i oczywiście się otworzyło. Jestem humanistką przez wielkie 'h' :D

      Usuń
  8. Heh, brzmi całkiem ciekawie :) Jak wyjdzie to może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Podobają mi się te nawiązanią do postaci i odkryć Tesli, z wielką chęcią przeczytam!
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ mi ochoty narobiłaś, zwłaszcza, że swego czasu interesowałam się Teslą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. autorzy mieli naprawdę bardzo udany pomysł, co więcej, udało im się go nie spartaczyć ;)

      Usuń
  11. Ależ ja jestem jej ciekawa ;) Zapowiada się pasjonująca lektura ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo intrygująca historia!!! koniecznie muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. pan Maciej ma jeszcze wolne e-booki, jeśli jesteś zainteresowana dam Ci do niego kontakt :)

      Usuń
  14. Kurcze, chętnie bym przeczytała ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Brzmi bardzo ciekawie, lecz teraz niestety już jestem zawalona innymi książkami, które muszę dość szybko przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  16. Fabuła intryguje aż do absurdu, jednak raczej nie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytając drugi akapit Twojej recenzji, od razu postanowiłam, że ta książka będzie kolejną na mojej liście do przeczytania!

    http://kolorowa-zakladka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger