18:24

Lampiony - Katarzyna Bonda

 

Trzeci tom serii o Saszy Zauskiej, a zarazem literacki pierwowzór dla pierwszego sezonu serialu telewizyjnego. Bohaterka przydzielona zostaje do sprawy łódzkiego podpalacza i bombera. Miasto terroryzowane jest falą pożarów, którym towarzyszą napady oraz seria wyłudzeń pieniędzy od starych ludzi. W pewnym momencie pojawia się również przypuszczenie, że w Łodzi działa komórka terrorystyczna. Jak w tym wszystkim odnajdzie się Sasza?

Książka w której tli się ogień, ale i niestety panuje również totalny chaos. Czego jest to wina, można chyba dojrzeć w skrótowym opisie fabuły. Autorka chciała poruszyć tu tak wiele kwestii, wplotła do akcji tak wielu bohaterów, że nie sposób się w tym wszystkim połapać. 

Lampiony nie zachwycają, a dodatkowo rozgrywana w powieści akcja, mam wrażenie, że ogranicza rozwój też samej głównej bohaterki. Gdzie by się Sasza nie pojawiła, nie jest jej dane zagranie pierwszych skrzypiec. Stłumiono jej emocje, zgaszono koloryt.

Jak dla mnie za dużo pomysłów, a sama książka tworzona jakby na siłę.

 

Katarzyna Bonda "Lampiony"
Ilość stron: 640
Wyd. Muza
Ocena: 3/6

4 komentarze:

  1. Nie miałam jeszcze czasu na zapoznanie się z pisaniem Bondy, a zamierzam, bo słyszę o niej same dobre rzeczy. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam Podobnie jak EW - twórczość Bondy wciąż przede mną. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również nie znam jeszcze twórczości tej autorki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Przecztałam wszystko, co napisała K. Bonda. Niestety, coraz mniej podobają mi się jej książki. Mam wrażenie, że autorka pobija rekordy w ilości stron i książki przez to nudzą po prostu. Szkoda, bo pomysły są dobre i warsztat pisarski niezły.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger