09:14

Inna dusza - Łukasz Orbitowski


Inna Dusza to opowieść przerażająca i zostawiająca za sobą ślad w naszej głowie. Historia inspirowana prawdziwymi zdarzeniami, które w latach 90-tych wstrząsnęły Bydgoszczą, przeniesiona zostaje na karty powieści w sposób fenomenalny, a Łukasz Orbitowski kreśląc swoje postacie udowadnia, że jest autorem z wielką wyobraźnią.

Krzysiek, Darek, Jędrek - trzech nastolatków, prawie rówieśników, trzymających się razem i odwiedzających salony gier wideo. Niby kumple, jednak każdy swoje problemy skrywa głęboko w sobie. Widzą jaką sytuację ma Krzysiek, że ojciec to alkoholik, a jego nie stać nawet na rower. W kontraście jest Jędrek, najstarszy z całej trójki, wywodzący się z dobrego domu oraz Darek, jego kuzyn, a także pierwsza ofiara Jędrka, który z zimną krwią zadaje mu kilkanaście ciosów nożem. 

Czytając Inną duszę przenosimy się w świat, który jest bardzo naturalny i nad wyraz nam bliski. Orbitowski wykonał kawał roboty, starając się dopracować szczegóły związane z miastem, jak również klimatem tamtego okresu. Fikcyjna postać Krzyśka, jest naszym łącznikiem między Jędrkiem a czytelnikiem. Obrazuje losy zagubionego chłopaka, nie udzielając jednak odpowiedzi  na pytanie "dlaczego zabijał?". Jak twierdzi - tak zwyczajnie musiało być. 

Od momentu zabójstwa Darka, wyczekujemy kiedy Jędrek zostanie złapany. Czytamy stronę za stroną, wiemy jednak, że nikt nie powiąże go tak łatwo z tragedią. W przerażeniu odbywamy podróż, w której zbrodniarz żyje jakby nigdy nic, bez wyrzutów sumienia. 

Napięcie, sposób dawkowania emocji, język… to zaledwie pierwsze z mnóstwa atutów książki Orbitowskiego. Po lekturze szukałam w sieci informacji, ile wątków z książki zbiega się z rzeczywistością. Prześledziłam kilka artykułów i mogę powiedzieć, że morderstwa to zaledwie kropla w morzu wydarzeń, a cała powieść staje się majstersztykiem, którego nie wolno przegapić. 

Dla zainteresowanych mały bonus: wywiad Tomasza Raczka z autorem.

Łukasz Orbitowski "Inna Dusza"
Ilość stron: 434
Wyd. Od Deski Do Deski
Ocena: 5,5/6 

14 komentarzy:

  1. Książka jest naprawdę świetna i bardzo klimatyczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i szczegółowa. można bez trudu wczuć się w atmosferę.

      Usuń
    2. Polecam ja również. Nie ma się co sugerować negatywnymi opiniami, niektórzy nie wiedzą co czytają.

      Usuń
  2. Chyba największe zaskoczenie, jakie mnie ostatnio spotkało. Znakomita powieść!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia :)
    Co do samej książki, to czeka już w schowku w księgarni internetowej, niebawem zamówię i poznam na własnej skórze jej zalety :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, a książka mam nadzieję, że Ciebie też zachwyci.

      Usuń
  4. Książka wydaje się być niepozorna, ale dla mnie wątek jest niesamowicie ciekawy. Tym bardziej, że akcja powieści dzieje się w latach '90, a więc czasów mojego dzieciństwa, do których chętnie się przeniosę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam ten sam sentyment do tych czasów :) można nawet powiedzieć, że zbieram powieści, których akcja dzieje się w latach 90tych.

      Usuń
  5. Trafia na moją liste do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie przeczytam, tym bardziej, że Bydgoszcz znam doskonale a o tej historii nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja chyba jako jedyna czuję się tą książką zawiedziona. W ogóle mi się ona nie podobała, obsmarowałam ją na blogu. Nie znalazłam w niej dla siebie absolutnie nic.

    OdpowiedzUsuń
  8. ... fantastyczne zdjęcia :-) ... i ten budzik ... bardzo oryginalny :-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger