12:22

W krainie wodospadów - Sofia Caspari


W krainie wodospadów to trzeci tom sagi, która przeszło pół roku temu, podbiła moje serce i zachwyciła rozmachem opisywanych zdarzeń. 

Anna i Viktoria poznają się statku płynącym do Argentyny. Mimo, że kobiety pochodzą z dwóch, totalnie różnych od siebie światów, zaczyna łączyć je przyjaźń i trudności spotykane na drodze. Mijają kolejne lata, ludzie rodzą się i umierają. Bohaterki zyskują władzę, a my z zapartym tchem obserwujemy zmiany zachodzące w nich oraz w całym społeczeństwie. Niestety dziś, mimo posiadanych środków Anna wciąż nie jest bezpieczna. Zło czai się w przeszłości, a wrogowie uparcie dążą do tego żeby ją zranić.

Argentyńska saga ujmuje kunsztem snucia opowieści oraz tym, jak losy poszczególnych bohaterów w finale się uzupełniają. Mamy tu wątki psychologiczne, kryminalne, obyczajowe, jest kawał historycznej roboty. Caspari wiernie dąży do odzwierciedlenia XIX-wiecznych realiów, odsłaniając przy okazji najgorsze cechy człowieka, a przede wszystkim jego zachłanność.

To kim jesteś i skąd się wywodzisz, nie determinuje tego kim się staniesz. Anna i reszta bohaterek to swego rodzaju symbole oddania i niezłomności ducha. Cierpią, dają się ranić, jednak nigdy się nie poddają.

Wodospady oczarowują, ale nie zaskakują. Na tym etapie zbyt dobrze wiem, jaki talent drzemie w Caspari. Piękna i niezapomniana powieść. 


Sofia Caspari "W krainie wodospadów"
Ilość stron: 496
Wyd. Otwarte
Ocena: 5,5/6
Premiera: 17 lutego 2016r.

18 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcie <3 a książka , tak samo jak i poprzednia część, marzą mi się bardzo <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. treść jest piękna. zdjęcie to tylko dodatek :)

      Usuń
  2. Skoro to saga to na razie podziękuję. Mam sporo innych do dokończenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio zachwalają tą serię wszędzie, a że ja lubię takie książki, to muszę ją kupić!

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo na tak! Czytałam dwie poprzednie, trzecia właśnie w planach <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do pierwszej podeszłam nieufnie, za to kolejnych doczekać się nie mogłam.

      Usuń
  5. Na Instagramie porównałaś ją do Ptaków ciernistych krzewów, to sprawiło, że koniecznie muszę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten sam klimat historii i rozległe, dzikie tereny. różnica taka, że Ptaki dzieją się w Australii.

      Usuń
  6. Dla tej pięknej okładki jestem w stanie zaryzykować nawet gdybyś napisała, że książka jest gniotem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co lepsze piękne okładki się ze sobą łączą i tworzą jeden obraz :D

      Usuń
  7. Jeśli mowisz, ze autor wiernie odwzorowuje XIX-wieczne realia, zainteresowała mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolejna bardzo pozytywna opinia o tej pozycji. Z dużą chęcią sięgnę po pierwszy tom serii. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam wrażenie, że ciężko będzie skrytykować tę serie.

      Usuń
  9. Cudowna seria, w pełni się z recenzją zgadzam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Już niebawem mam nadzieję poznać pierwszą część tej historii. Nie mogę się doczekać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzymam za to kciuki, ale ostrzegam, gdy przepadniesz w jedynce, kontynuacja nie pozwoli na siebie czekać!

      Usuń
  11. Wiele dobrego słyszałam o tej serii, jednak to chyba nie dla mnie, gdyż nie przepadam za powieściami obyczajowymi. Jednak muszę przyznać, że saga ta ma przepiękne okładki :)
    Pozdrawiam
    http://ifeelonlyapathy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Varia czyta , Blogger