10:13

Najpiękniejsze wiersze - Julian Tuwim

Słysząc nazwisko Juliana Tuwima pierwsze skojarzenie mam z Lokomotywą i wierszami dla dzieci. Znacznie mniej znane są "dorosłe" dokonania poety, ale myślę, że skutecznie może to zmienić najnowsza antologia jego tekstów. 

Najpiękniejsze wiersze to zbiór pięćdziesięciu utworów o różnych aspektach naszego życia:  radości, strachu, codzienności... podzielono je na cztery rozdziały i opatrzono pięknymi ilustracjami.

Ostatni raz do czynienia z Tuwimem miałam w podstawówce, ogólnie po wiersze właściwe nie sięgam, jednak praca grafika i uroda wydania skusiły nawet mnie - sceptyka.

Rzecz do zadumy i niespiesznej refleksji.


Julian Tuwim "Najpiękniejsze wiersze"
Ilość stron: 147
Wyd. Egmont
Ocena: 4,5/6

13 komentarzy:

  1. Lubię wiersze Juliana Tuwina, aktualnie jestem na jego wierszach dla dzieci,a wszystko to za sprawą młodszej córki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tuwimowi z miejsca dałabym 6/6.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w moim przypadku poezja za silny stawia opór, żeby dać jej 6 ;)

      Usuń
    2. A ilustracje nie nadrabiają strat? :)

      Usuń
  3. Ptasie radio i pan Hilary !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biega, krzyczy pan Hilary:
      "Gdzie są moje okulary?"

      Szuka w spodniach i w surducie,
      W prawym bucie, w lewym bucie... :)))

      Usuń
  4. Skusiłabym się na tą książkę chociażby ze względu na piękną oprawę

    OdpowiedzUsuń
  5. Ola z książki z nami1 marca 2016 17:38

    Klasyka i na dodatek pięknie wydana. Sama przyjemność mieć taką książkę w domu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tuwim...poeta mój ukochany!uwielbiam w każdym calu.zwłaszcza za wiersze te dorosłe... 😊

    marcepanowerecenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z dorosłymi to moje pierwsze spotkanie w życiu. pocieszam się, że lepiej późno niż wcale.

      Usuń

Copyright © Varia czyta , Blogger